دسترسي آسان اعضاي دفاتر و دواير نمايندگي هاي شهرستان ها به بيمه نامه مسئوليت حرفه اي مهندسين ساختمان

دسترسي آسان اعضاي دفاتر و دواير نمايندگي هاي شهرستان ها به بيمه نامه مسئوليت حرفه اي مهندسين ساختمان



دسترسي_آسان اعضاي دفاتر و دواير نمايندگي هاي شهرستان ها به بيمه_نامه_مسئوليت_حرفه اي مهندسين ساختمان و پيگيري جبران خسارت هاي احتمالي

بيمه مسئوليت حرفه اي مهندسين ساختمان و پوشش حداكثري خسارات وارده در حوادث در يك دوره زماني مناسب همواره جزو دغدغه هاي اصلي مهندسين بوده و هست.  از طرفي اين بيمه نامه از سوي حداقل ۲۰ شركت بيمه فعال در كشور با متون، تعهدات و شرايط عمومي و خصوصي و تعرفه هاي متفاوت عرضه مي شود كه اين امر موجب سردرگمي مهندسين در خريد بيمه نامه شده بود. همچنين در شرايط عمومي و خصوصي و كلوزهاي بيمه نامه هاي مسئوليت شركت هاي بيمه اي استثنائات و شروطي كه نفي حقوق مهندس در زمان خسارات را به دنبال دارد، ديده مي شود .

شركت هاي بيمه هر يك از مهندسين را به عنوان يك بيمه گذار مستقل طرف قرارداد خود مي بينند و معمولا در خسارت احتمالي كه اتفاق مي افتد، مهندس بدون آنكه پشتيباني نهاد صنفي مانند #سازمان_نظام_مهندسي_ساختمان را همراه داشته باشد در مقابل بيمه گر قرار مي گيرد .

بر اين اساس موضوع اصلاح بيمه نامه ها و انطباق آن با شرايط و نيازهاي مهندسين و تدوين شرايط عمومي و خصوصي جديد در بيمه نامه در دستور كار #هيات_مديره #دوره_هشتم قرار گرفت و اينك تلاش ها به ثمر نشسته و  نتيجه آن طرح بيمه اي است كه تمام شرايط آن بازنگري شده و بگونه اي تنظيم شده است كه شركت بيمه گر به هنگام وقوع خسارت بيشترين تعهد را نسبت به پرداخت و جبران خسارت احتمالي داشته باشد .

شرايط عمومي و خصوصي بيمه نامه در مذاكرات و مكاتبات اوليه با شركت هاي بيمه اي در ميان گذاشته شد و قابليت اجرايي آن به لحاظ پذيرش از سوي شركت هاي بيمه گر تأييد شد . مشموليت اين بيمه نامه بگونه اي جامع است كه كليه تخصص هاي مهندسين ساختمان در دوره ساخت و بهره برداري (به مدت ۱۵ سال) و نيز دوره هاي قبل از خريد بيمه نامه را(پوشش سالهاي قبل تا هر چند سال گذشته) با كاملترين شرايط و كمترين استثنائات دربر مي گيرد . اين طرح با برطرف كردن نكات ابهام شرايط بيمه نامه هاي جاري در بازار صنعت بيمه و منطبق با نيازهاي مهندسين ساختمان در پاسخگويي به # هرگونه_ادعاي_خسارت ناشي از فعاليت هاي حرفه اي آنان با مناسبترين متون حقوقي و حرفه اي تنظيم شده است. #سازمان_نظام_مهندسي با عقد تفاهم نامه همكاري با شركت #بيمه_ميهن كه يكي از شركت هاي خوش نام در صنعت بيمه كشور مي باشد و بر اساس اين بسته پيشنهادي مناسبترين حق بيمه ها را اعلان نموده، اجراي طرح را شروع كرده و اطلاع رساني آن از طريق روابط عمومي سازمان انجام شده است .

در اين راستا و جهت #تسهيل امر #صدور_بيمه نامه بخصوص براي اعضاي محترم #نمايندگي هاي_شهرستان ها سامانه صدور الكترونيكي بيمه نامه ( www.Qouqnoos.com ) توسط شركت بيمه آماده شده است كه مهندسين گرامي مي توانند با مراجعه به اين سامانه ضمن ثبت درخواست، بيمه نامه مورد درخواست خود را مطابق با شرايط مصوب هيات مديره سازمان تنظيم و در آدرس مورد نظر تحويل بگيرند و هيچ نيازي به مراجعه حضوري ايشان به سازمان، نمايندگي هاي سازمان يا نمايندگي هاي شركت بيمه نيست. اين بيمه نامه مي تواند بصورت پروژه اي و يا بصورت سالانه براي كل پروژه هاي سال صادر شود . براي مهندسين عضو دفاتر و دواير نمايندگي ها و اعضاي مشهد طبق تفاهم با شركت بيمه ميهن اين امكان فراهم خواهد شد تا اعلان خسارت و تشكيل پرونده هاي احتمالي خسارت نيز از طريق همين سامانه بدون نياز به مراجعه حضوري انجام پذيرد. از طرفي شركت بيمه موظف شده است جهت پشتيباني؛ مشاوره و پيگيري خسارت، باجه اي مستقر در ساختمان سازمان راه اندازي كند تا پاسخگوي شكايات احتمالي مهندسين باشد . در مواقع اختلاف احتمالي طبق پيش بيني در شرايط عمومي، سازمان نظام مهندسي ساختمان استان به نحو مقتضي به عنوان داور مرضي الطرفين بين شركت بيمه گر (بيمه ميهن) و بيمه گذار (مهندسين عضو سازمان)  نقش اجتماعي و صنفي خود را ايفاد خواهد نمود و نظارت و راهبري اين طرح نيز با نماينده هيات مديره در #امور_راهبردي_سازمان ( مهندس مروي) مي باشد كه پاسخگوي مهندسين عزيز مي باشد .

ضمنا براي مهندسيني كه بيمه نامه تهيه نكرده باشند با تاييد خودشان در # سامانه_ساجام؛ سازمان از طريق ناظر هماهنگ كننده راسا اقدام به تهيه بيمه نامه خواهد نمود .

لازم به ذكر است اين بيمه نامه عليرغم اينكه كاملترين بيمه نامه موجود در كشور در خصوص بيمه مسئوليت حرفه اي مهندسين است؛ ولي بصورت پيشنهادي مي باشد و مهندسين محترم سازمان مي توانند بصورت اختياري از اين بيمه نامه و يا هر بيمه ديگري كه شرايط مصوب هيات مديره در آن قيد شده باشد، استفاده كنند .

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی یک انجمن در شهر مشهد می باشد

      نظرات