معاون بنیاد مسکن:  روان‌سازی تسهیلات وام مسکن روستایی در حال پیگیری است

معاون بنیاد مسکن: روان‌سازی تسهیلات وام مسکن روستایی در حال پیگیری است

www.BanaNews.irبا حضور معاون بازسازی و بهسازی روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، ۸۵ واحد مسکونی روستایی در رشتخوار با اعتبار ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عزیز الله مهدیان ـ معاون بازسازی و بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: از ابتدای سال ۸۴ تاکنون در سطح کشور یک میلیون و۱۶۰ هزار واحد مسکونی روستایی نوسازی و بهسازی شده که از این تعداد ۹۸ هزار واحد مسکونی سهم خراسان رضوی است که نوسازی و مقاوم سازی شده است.

مهدیان افزود: در سال جاری سهم استان خراسان ۱۵ هزار واحد مسکونی است که با هدف بهبود کیفیت مسکن و بافت روستایی و ارتقای سطح ایمنی، بهداشتی، رفاه و آسایش مسکن روستایی انجام می شود.

وی اظهار کرد: سال گذشته از۴۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور سهم استان خراسان رضوی۳۰ هزار واحد بود که امسال این آمار به نصف کاهش یافته است.

وی روند اجرایی طرح بهسازی و مقاوم سازی را در سطح استان خراسان مطلوب ارزیابی کرد و گفت: استان خراسان رضوی از معدود استان های کشور است که احداث واحدهای مسکونی با کمترین هزینه احداث شده است.

وی احداث مسکن مقاوم و بادوام با حفظ هویت معماری بومی‌، تأمین مسکن متناسب با نیاز روستایی و تغییر فضای روستایی از محیطی غیربهداشتی، آسیب پذیر و رو به زوال به فضای سرزنده، شاداب و جاذب و زیبا به لحاظ جلوگیری از مهاجرت را از اهداف طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در سطح کشور ذکر کرد .

مهدیان در ادامه گفت: عمده مشکل اجرای طرح بهسازی و مقاوم سازی مناطق روستایی در کشور ناشی از سختگیری های بانک هاست و این روند جهت روان سازی تسهیلات وام مسکن روستایی در حال پیگیری است.

در ادامه مرادیان، مدیر بنیاد مسکن روستایی رشتخوار از تقاضای احداث ۱۹۰۰ واحد مسکونی در رشتخوار خبر داد و گفت: در سال جاری از این تعداد ۱۷۰۰ واحد تاکنونی منجر به انعقاد قرارداد با بانک های عامل شده است.

وی گفت: تاکنون ۸۵۷ واحد مسکونی روستایی مقاوم سازی و احداث در سطح شهرستان رشتخوار صورت گرفته است.

 

 

    نظرات