به‌زودی طرح نوسازی۲۰هزار کامیون در ستاد هدفمندی یارانه‌ها مطرح می‌شود

به‌زودی طرح نوسازی۲۰هزار کامیون در ستاد هدفمندی یارانه‌ها مطرح می‌شود

www.BanaNews.irمعاون وزیر راه و ترابری با تاکید بر ضرورت نوسازی ناوگان باری و مسافری جاده‌ای، گفت: تا پایان برنامه‌ی پنجم عمر متوسط مینی‌بوس‌ها باید به ۱۰ سال برسد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دکتر شهریار افندی‌زاده- رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای- در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: قرار‌داد مربوط به نوسازی یک هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس با ۶ کارخانه منعقد شده است.

وی افزود: رانندگان، شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل که تمایل به نوسازی ناوگان دارند، می‌توانند برای بازسازی به کارخانجات عقاب‌افشان، یاوران خودرو، سیروسفر رخش، ران‌ایران، زرین خودرو، سپهر دیزل مراجعه کنند.

افندی‌زاده با اشاره به این‌که این کارخانجات انواع اتوبوس‌ها را تولید می‌کنند، گفت: به‌ازای هر قرار‌دادی که این کارخانجات منعقد کنند، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ۱۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به ازای نوسازی ارائه می‌کند.

وی با تاکید بر این‌که اتوبوس‌های بالای ۳۵ سال باید اقدام به نوسازی کنند، تصریح کرد: به‌ازای استان‌های مختلف برای نوسازی اتوبوس‌ها برای اولین‌بار سهمیه‌بندی در نظر گرفتیم.

معاون وزیر راه و ترابری با بیان اینکه ۳۱ استان را مدنظر قرار داده‌ایم، اظهار کرد: متوسط سن ناوگان ۱۲٫۸ سال است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تاکید بر ضرورت نوسازی ناوگان اظهار کرد: انتظار داریم تا پایان سال متوسط عمر ناوگان به ۱۲ و تا پایان برنامه‌ی پنجم به ۱۰ سال برسد.

افندی زاده با بیان این‌که قرار‌داد نوسازی دو هزار و ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس منعقد شده است، اضافه کرد: برخی از قرار‌داد‌ها از پایان سال گذشته باقی‌مانده بود.

وی ادامه داد: ۸۰ میلیون ریال کمک بلاعوض سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است، سه میلیون تومان ارزش اسقاطی است که به ازای گواهی اسقاطی که راننده تحویل می‌دهد، اختصاص می‌یابد و ۲۰۰ میلیون ریال هم تسهیلاتی است که از طریق ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت به کارخانه‌ها می‌دهد.

به گفته او همه رانندگان مینی‌بوس و اتوبوس باید دارای کارت هوشمند سوخت باشند.

معاون وزیر راه و ترابری در ادامه به نوسازی ۲۰ هزار کامیون اشاره و اظهار کرد: در جلساتی که با وزارت صنایع و معادن، راه ترابری و ستاد مدیریت حمل و نقل و صنعت برگزار شده، به زودی طرح نوسازی ۲۰ هزار کامیون آماده و در ستاد هدفمندی یارانه‌ها مطرح می‌شود تا با کمک صندوق توسعه‌ی ملی این کار صورت بپذیرد.

وی با بیان این‌که در این طرح هم استفاده از تولیدات خارجی و هم داخلی مدنظر قرار دارد، تصریح کرد: پیش‌نویس طرح به‌زودی تهیه و سپس در اختیار ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت قرار می‌گیرد.

افندی‌زاده با اشاره به این‌که با توجه به مصرف بالای سوخت ناوگان فرسوده، باید به سرعت نسبت به نوسازی آنها اقدام کنیم، گفت: اکنون عمر متوسط کامیون‌ها ۱۶ سال است که تلاش می‌کنیم تا پایان سال به ۱۵ سال برسد.

وی متوسط عمر مینی‌بوس‌ها را ۲۳ سال اعلام و اظهار کرد: تا پایان برنامه‌ی پنجم عمر متوسط مینی‌بوس‌ها باید به ۱۰ سال برسد.

به گفته معاون وزیر راه و ترابری سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس با این روش نوسازی شدند.

 

 

    نظرات