وضعیت موجود مقبره شمس

وضعیت موجود مقبره شمس

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: باید مقبره‌ای باشکوه برای شمس تبریزی در خوی ساخته شود.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس محمودی در جلسه هماهنگی برای احداث آرامگاه شمس تبریزی، اظهار کرد: باید یک هیات موسس با محوریت میراث فرهنگی و گردشگری برای احداث آرامگاه شمس تبریزی تشکیل شود که بتواند با مطالعات کامل زمینه اجرای یک پروژه فرهنگی در این مقبره را فراهم کند.

وی با بیان این‌که نمی‌توانیم وضعیت موجود در مقبره شمس را تحمل کنیم، تصریح کرد: باید بتوانیم موضوع احداث آرامگاه شمس تبریزی را به صورت مسابقه بین المللی بین طراحان مطرح کنیم.

محمودی، خواستار انعقاد تفاهم نامه بین شهرداری خوی، بنیاد شمس تبریزی با محوریت و نظارت میراث فرهنگی و گردشگری شد و گفت: باید میراث فرهنگی بر پیشبرد این طرح مطالعاتی نظارت کامل داشته باشد.

به گزارش بنانیوز به نقل از ایسنا، سید فتاح کبیری، رییس شورای اسلامی شهر خوی نیز اظهار کرد: برای رسیدن به هدف بزرگ که همان ساخت آرامگاه باشکوه برای شمس تبریزی است باید بتوانیم به یک هدف واحد با یک مدیریت واحد برسیم.

وی تصریح کرد: طرح ساخت بارگاه شمس تبریزی و طراحی آن باید در طراحی جامع مجتمع شمس تبریزی در قالب حرم تا حرم دیده شود.

کبیری ادامه داد: باید بارگاه شمس تبریزی در حد آرامگاه مولانا در قونیه باشد تا بتوانیم علاقه‌مندان به عرفان اسلامی را به شهر خوی، مدفن شمس تبریزی بکشانیم.

رییس شورای اسلامی شهر خوی خواستار طراحی بارگاه شمس تبریزی به‌صورت جامع و با زیرساخت‌های متناسب با نیاز آینده بشریت شد.

کبیری تصریح کرد: با توجه به جایگاه بلند شمس تبریزی در جهان باید با محوریت میراث فرهنگی و گردشگری طرح مسابقه بارگاه شمس تبریزی به صورت بین المللی، پیگیری و دنبال شود.

مقبره شمس تبریزی عارف شوریده حال در شهرستان خوی قرار دارد و همه ساله گردشگران زیادی از سراسر جهان را به سوی خود می‌کشاند.

 

 

    نظرات