افزایش ۶برابری هزینه برق خانوار با استفاده از کولرگازی

افزایش ۶برابری هزینه برق خانوار با استفاده از کولرگازی

معاون وزیر نیرو از افزایش شش برابری هزینه‌های برق خانوار با استفاده از کولرهای گازی خبر داد.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد بهزاد - معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خانواده‌هایی که از کولر گازی استفاده می‌کنند، ماهانه هزینه‌ای معادل شش برابر بیشتر از خانواده‌هایی که از کولر آبی استفاده می‌کنند،‌ پرداخت خواهند کرد.

وی با درخواست از مردم برای استفاده از کولرهای آبی به جای کولرهای گازی ادامه داد: مردم برای این‌که صورت حساب برقشان حالت عادی داشته باشد باید از کولرهای گازی دوری کنند، به طوری که اگر یک کولر آبی شش تا هفت ساعت در شبانه‌روز روشن باشد صورتحساب ماهیانه برق حدود ۱۴ هزار تومان خواهد بود که اگر کولر گازی باشد صورتحساب به ۸۴ هزار تومان خواهد رسید و قبض برق به دلیل استفاده از کولر گازی در هر ماه ۷۰ هزار تومان گران‌تر خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که در شرایط فعلی کشور با دو زمان متفاوت در طول روز به عنوان ساعات اوج مصرف برق روبه‌روست، افزود: پیک اول بین ساعات ۱۲ تا ۱۶ و پیک دوم ساعات ۱۹ تا ۲۳ است که میزان مصرف برق با توجه به استفاده از وسایل سرمایشی در ساعات روز بیشتر از ساعات شب است.

به گزارش بنانیوز ، معاون وزیر نیرو با اشاره به این‌که با توجه به این که گرما شروع شده، مردم در مناطق گوناگون کشور باید به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشند تا بتوانند مدیریت بهتری برای اقتصاد خانوار داشته باشند، افزود: در بسیاری از مناطق که آب‌وهوایی خشک دارند، کولرهای آبی کارکرد بهتری نسبت به کولرهای گازی دارند و این‌کولرها بیشتر مناسب مناطق گرم و شرجی است.

پدیده جدیدی به اسم کولر گازی که در سال‌های اخیر پای خود را به بسیاری از خانه‌ها، مغازه‌ها، دفاتر و ادارات باز کرده، نگرانی‌های زیادی را درخصوص مصرف بی‌رویه برق ایجاد کرده که در سال‌های اخیر مسئولان را برای تامین برق تابستانی با مشکلاتی مواجه می‌کرد؛ اما امسال با واقعی شدن قیمت برق و پس از هدفمندی یارانه‌ها، این غول مصرف برق قربانیان جدیدی خواهد گرفت: استفاده‌کنندگان از کولر گازی.

از پیش پیداست که با گرم‌شدن هوا و افزایش استفاده از کولرهای گازی از هم‌اکنون می‌توان در انتظار پیدایش قبض‌های نجومی برق در تابستان بود و همین مساله باعث شده تا مسئولان هشدارهای لازم را درخصوص استفاده از این خنک‌کننده پرمصرف به مردم ارائه کنند.

 

 

    نظرات