بکارگیری پیمانکاران داخلی برای ساخت ۲ قطعه آزاد‌راه تهران شمال

بکارگیری پیمانکاران داخلی برای ساخت ۲ قطعه آزاد‌راه تهران شمال

www.BanaNews.irسرپرست وزارت راه با بیان اینکه هیچ‌‌گاه نگفتیم آزاد‌راه تهران - شمال در سال ۱۳۹۰ به اتمام می‌رسد، گفت: در حال رایزنی با بنیاد جانبازان هستیم تا از ظرفیت‌های پیمانکاران داخلی برای اتمام این پروژه در قطعات دو و سه استفاده کنیم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ،علی نیکزاد در حاشیه مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه تخصصی صنعت فرودگاهی و هوانوردی و فرصت‌های سرمایه گذاری در فرودگاه‌های کشور، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فرصت‌های سرمایه گذاری در ۵۴ فرودگاه کشور برای سرمایه گذاری بخش خصوصی معرفی می‌شود و هم اکنون نیز زمینه‌های زیادی برای سرمایه‌‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی در فرودگاه‌های کشور به وجود آمده است.

* هیچ‌‌گاه نگفتیم‌ آزاد‌راه تهران - شمال در سال ۱۳۹۰ به اتمام می‌رسد

سرپرست وزارت راه و ترابری در خصوص زمان اتمام عملیات اجرایی آزادراه تهران – شمال به خبرنگار فارس گفت: هیچ‌‌گاه نگفتیم این آزاد‌راه در سال ۱۳۹۰ به اتمام می‌رسد.

نیکزاد با بیان اینکه آزاد‌راه تهران - شمال در قالب چهار قطعه اجرا می شود، افزود: قطعه چهار این پروژه از چالوس تا مرزن آباد در سال جاری و قطعه اول هم از تهران تا شهرستانک سال آینده به اتمام می رسد.

سرپرست وزارت راه و ترابری اضافه کرد: برای اجرای قطعات دو و سه این آزادراه نیز در حال رایزنی با بنیاد مستضعفان هستیم تا از ظرفیت‌های پیمانکاران داخلی برای اتمام این پروژه استفاده کنیم.

وی در خصوص علت عدم جذب پیمانکار متخصص طی ۲۰ سال اخیر توسط بنیاد مستضعفان برای اتمام پروژه آزاد‌راه تهران - شمال گفت: برنامه‌ها و تصمیمات قبلی در مورد این آزاد‌راه مربوط به اینجانب نیست.

* یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان ‌‌به پیمانکاران بدهکاریم

وی ‌درخصوص میزان بدهی وزارت راه و ترابری به پیمانکاران، اظهار داشت: ‌یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی داریم که مشکلی برای پرداخت آن وجود ندارد.

* اخذ عوارض زمینه ساز توسعه شبکه آزادراهی

نیکزاد در خصوص میزان عوارضی که در آزادراه‌ها از رانندگان اخذ می‌شود، یادآور شد: در حال حاضر پیمانکاران و سرمایه‌گذاران به صورت مشارکتی در توسعه شبکه آزادراهی فعالیت می‌کنند و از این طریق زمینه را برای انجام سفرهای ایمن و با سرعت بالا فراهم می‌سازند.

سرپرست وزارت راه و ترابری با بیان اینکه هزینه‌های صرف شده به علاوه سود پیش‌بینی شده سرمایه‌گذار باید از طریق اخذ عوارض تأمین شود، اظهار داشت: توسعه شبکه آزادراهی و رسیدن به اهداف برنامه پنجم توسعه در گرو تامین منابع مورد نیاز است.

* ‌در آزادراه تهران - پردیس هنوز عوارض اخذ نشده است

وی در مورد اخذ عوارض در آزادراه تهران - پردیس تصریح کرد: در این آزادراه تاکنون عوارضی از رانندگان اخذ نشده است ضمن اینکه شرایط فعلی این آزادراه با شرایط قبلی آن به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.

نیکزاد ‌افزود: وزارت راه و ترابری از حضور سرمایه‌گذاران استقبال کرده و آماده رفع هر گونه مانع از پیش روی سرمایه‌گذاران است.

* در حال رایزنی برای گسترش فضای عبوری کشور هستیم

وی ‌اظهار داشت: فضای عبوری کشور ظرفیت مناسبی برای توسعه فرودگاه‌های کشور محسوب می‌شود به طوری که می‌توان با اخذ عوارض از شرکت‌های هواپیمایی عبوری هزینه‌های مورد نیاز توسعه فرودگاه‌ها را جبران کرد.

به گزارش بنانیوز به نقل از فارس، نیکزاد گفت: با همکاری وزارت دفاع و سایر نهادهای مسئول در حال پیگیری هستیم تا از این ظرفیت به شرطی که به امنیت کشور آسیب نزند استفاده کرده و فضای کشور برای ایرلاین‌های عبوری از آسمان کشور بیشتر شود.

* مشکل مستاجران تبدیل رهن به اجاره بها است

وزیر مسکن و شهر سازی با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی که در بخش مسکن و مستاجران وجود دارد، تبدیل رهن به اجاره بها از سوی مالکان خانه‌ها است، اظهار داشت: با افتتاح پروژه‌های نیمه تمام در شهرهای جدید مثل پرند، هشتگرد و شهر جدید اندیشه بخشی از تقاضا کنترل خواهد شد ضمن اینکه با شناسایی واحدهای مسکونی خالی می توانیم قانون تعزیرات را اعمال کنیم.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر بانک مسکن هم با ارائه تسهیلات به پروژه‌های نیمه تمام زمینه را برای تسریع در اجرای این پروژه‌ها فراهم خواهد ساخت ضمن اینکه بر اساس توافق با اتحادیه مشاورین املاک کشور مقرر شده که قرار دادهای اجاره واحدهای مسکونی به صورت توافق بین مالک و مستاجر به صورت دو ساله منعقد شود.

نیکزاد با بیان اینکه از اواخر خرداد ماه تا آخر شهریور ماه زمان نقل و انتقال مستاجران است، گفت: اگر چه اتخاذ تصمیماتی در سیستم بانکی کشور بازار رهن و اجاره را دچار مشکلاتی کرد با این وجود امیدواریم با برنامه هایی که در نظر گرفته شده هر چه سریعتر پروژه های نیمه تمام را به اتمام برسانیم.

 

 

    نظرات