لایروبی رودخانه های آذربایجان غربی در انتظار تامین اعتبار

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در گفتگو با خبرگزاری ایسنا گفت: در حال حاضر 140کیلومتر از رودخانه های استان نیاز به لایروبی داشته که این موضوع در گرو تامین اعتباراست.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی وی در ادامه گفت: در سال جاری با استفاده از امکانات و ماشین آلات تحت اختیار، عملیات لایروبی رودخانه و مسیلهای استان به میزان 83.4 کیلومتر انجام شده است.

مهندس کیومرث دانتشجو درخصوص میزان اعتبار صرف شده برای لایروبی کلیه انهار و مسیرهای منتهی به سیلاب استان یادآور شد: در سال جاری  به منظور لایروبی رودخانه ها و مسیلهای استان بااستفاده از امکانات و ماشین آلات تحت اختیار شرکت آب منطقه ای استان بالغ بر 20 میلیارد ریال هزینه کرده است .

وی تصریح کرد: در سال جاری توسط کشاورزان و حقابه بران انهار سنتی نهر خسروی به طول 15 کیلومتر و انهار اصلی و فرعی آقابیگلوو بارانی عجم به طول 20 کیلومتربا نظارت و هماهنگی و مجوز امور منابع آب نقده و انهارفرنگ و دیدان و قره آفاچ و تعمیر ارومیه به طول 11 کیلومتر با ماشین آلات شرکت آب منطقه ای و با نظارت امور منابع آب ارومیه لایروبی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجانغربی خاطر نشان کرد: از سال 93 تا 97 با استفاده از اعتبارات ستاد احیاء 113 کیلومترو با استفاده از ماشین آلات شرکت 107 کیلومتر ازرودخانه های استان لایروبی شده است .

دانشجو در خصوص لایروبی انهارآذربایجانغربی نیز اظهار کرد: با استفاده از اعتبارات ستاد احیاء طی سالهای 93 و 94میزان 290 کیلومتر و با استفاده از ماشین آلات شرکتها از سال 95 تا 97 میزان 254 کیلومتراز انهار استان لایروبی شده است.

وی، علت عدم لایروبی شهر چایی ارومیه با توجه به نزدیک بودن فصل بارشها اظهارکرد: در سال جاری رودخانه شهر چایی ارومیه در خارج از محدوده شهری به طول حدودا 2100 متر توسط مدیریت منابع آب ارومیه و با استفاده از ماشینآلات شرکت متبوعه لایروبی شده است، ولی درخصوص محدوده داخل شهر از پل عدالت تا سه چشمه برابر (بند دوم ماده 55 قانون شهرداریها) برعهده شهرداری است .

دانشجو با تاکید بر اینکه تالاب نقده از جمله مهمترین تالابهای زمستان گذری پرندگان است، ادامه داد: در سال زراعی 97 - 98 توسط اداره محیط زیست نقده با همکاری مدیریت منابع آب نقده و شوراهای روستا و با اعتبارات مربوطه انهارالحاقی به تالابهای سیران گلی و شورگل، طالقان، یادگارلو به طول 54 کیلومتر، آبرسانی انجام شده است و در سال جاری نیز لایروبی 10 کیلومتر ازانهار آبرسان به تالابها در برنامه اداره است.

وی با اشاره به نزدیک بودن فصل بارشها افزود: در حال حاضر، 7 دستگاه ماشینآلات آب منطقهای در حال انجام عملیات لایروبی در رودخانه های زولا و دریک سلماس، رودخانه نازلو نوشین شهر زهکشها و شاخه های فرعی سیمینه رود میاندوآب و مسیل شیخ شمزین ارومیه هستند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای آذربايجان غربی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای آذربايجان غربی

    شركت آب منطقه‌ای آذربايجان غربی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات