پروژه چاه های آب شرب برازجان به بهره برداری رسید

پروژه حفر، تجیز و بهره برداری از خط انتقال آب از مخزن جمع آوری چاه ها به مخزن ۱۵ هزار متر مکعبی برازجان با حضور معاون وزیر نیرو به بهره برداری رسید.
به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهرقاسم تقی زاده خامسی، معاون آب و آبفای وزارت نیرو در آیین اظهار کرد: با توجه به مشکلات و کمبودهای استان بوشهر و مسئله آب، از موضوع مدیریت مصرف در بخش های مختلف نباید غافل شویم.
وی عنوان کرد: آبشیرین کن ها بهترین راه تامین آب هستند، معتقدیم که بخش عمده نیاز آب شرب استان بوشهر باید از منابع داخلی تامین شود و وابستگی آن به خارج از استان کم شود.
معاون وزیر نیرو اظهار کرد: تا پایان دولت دوازدهم تعداد ۱۷ سد -در صورت تامین اعتبار- به بهره برداری خواهد رسید و ۱۸ سد نیز آبگیری خواهد شد.
این مقام مسئول تاکید کرد: با توجه به ساحل وسیع استان بوشهر در کرانه خلیج فارس، در سطوح ملی باید صنایع پرآب بر به سرمایه گذاری در این منطقه تشویق شوند.
وی با تاکید بر تامین آب مورد نیاز استانها از منابع داخلی گفت: در حال حاضر حدود ۲۱ میلیارد مترمکعب برای استفاده کولینگ های پالایشگاه ها و پتروشیمی های مستقر در استان بوشهر تخصیص داده شده و بیش از این هم امکان تخصیص وجود دارد. همچنین برای تامین آب شرب و شیرین کردن آب دریا مانعی برای تخصیص اعتبار نداریم.
گفتنی است مجموع اعتبار هزینه شده در پروژه خط انتقال آب شهر برازجان ۱۶۵ هزار میلیون ریال است. این پروژه شامل ۱۱ حلقه چاه با دبی برداشت ۱۱۷ لیتر در ثانیه از منابع تامین آب اضطراری شهر برازجان در فصول گرم سال و احداث خط انتقال آب به قطر ۴۰۰ میلی متر و جنس فولادی است. از این تعداد ۶ حلقه چاه توسط شرکت سهامی آب منطقه ای استان بوشهر با دبی متوسط ۱۱ لیتر در ثانیه تجهیز و با اجرای خطوط جمع آوری کل آب تولیدی را به مخزن زمینی و سپس به مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی برازجان انتقال خواهد داد.
لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای بوشهر

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای بوشهر

    شركت آب منطقه‌ای بوشهر یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات