سامانه طوفان‌زا چهارشنبه از هرمزگان خارج می‌شود

سامانه طوفان‌زا چهارشنبه از هرمزگان خارج می‌شود

مدیر کل هواشناسی هرمزگان گفت: طبق آخرین نقشه‌های هواشناسی سامانه طوفان‌زا روز چهارشنبه از هرمزگان خارج می‌شود.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سعید رنجبر در گفت‌گو با خبرنگار فارس در بندرعباس، از مشاهدات تاثیرات مربوط به سامانه طوفان‌زا در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در شرق هرمزگان خبر داد.

وی با بیان اینکه قبلا در پیش‌بینی‌ها زمان ورود این سامانه به شرق هرمزگان روز شنبه اعلام شده بود افزود: به دلیل حرکت کند این سامانه و تغییر حرکت، این سامانه دیرتر از موعد پیش‌بینی اولیه به استان می‌رسد.

مدیر کل هواشناسی هرمزگان ابراز داشت: همچنین فعالیت این سامانه تنها در شهرستان‌های شرقی و به ویژه جاسک محسوس خواهد بود و باید به گفت که این سامانه به هیچ وجه تاثیراتی را بر روی آب و هوای شهر بندرعباس ندارد.

رنجبر با بیان اینکه سامانه مورد بحث در نهایت چهارشنبه از هرمزگان خارج می‌شود یادآور شد: کم شدن سرعت حرکت سامانه‌های این چنینی به معنی کم شدن شدت تغییرات آب و هوای مناطق تحت ورود این سامانه‌ها نیست.

وی گفت: از جمله تاثیرات این سامانه بر روی آب و هوا می‌توان به وزش بادهای شدید، باران‌های شدید و تلاطم دریا اشاره کرد.

در پیش‌بینی‌های چند روز اخیر هواشناسی ورود سامانه حاره‌ای به شرق هرمزگان حوالی عصر جمعه و شنبه اعلام شده بود.

این در حالی است که ستاد بحران شهرستان‌های شرقی هرمزگان مانند جاسک، بشاگرد، رودان، سیریک و ... تشکیل جلسه داده‌اند.

تشکیل جلسه ستاد بحران استان نیز منوط به وضعیت این سامانه و احتمالا بعد از ظر یک شنبه هفته جاری موکول شود.

همچنین اداره کل مدیریت بحران هرمزگان نیز اعلام کرده است تمام بخش‌ها در راستای مقابله احتمالی با تبعات این سامانه آمادگی کامل را دارند.

علیرضا صفا معاون این اداره کل نیز به فارس گفت: حداکثر تبعاتی را که میتوان در اثر ورود این سامانه به استان پیش‌بینی کرد مسدود شدن چند محور روستایی در شهرستان جاسک است چرا که طی سال‌های اخیر در این مناطق با ارتقا زیرساخت‌ها مشکلات تا حدود زیادی برطرف شده است.

بخش قابل توجهی از شرق هرمزگان واقع در ساحل دریای عمان است و از همین رو به دلیل اتصال این دریا به اقیانوس تغییرات آب و هوایی در این منطقه از کشور بسیار بالا است.

 

 

    نظرات