۴خطه شدن تمام مسیرهای منتهی به مرزهای اربعین برای سال آینده

۴خطه شدن تمام مسیرهای منتهی به مرزهای اربعین برای سال آینده

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ، خیراله خادمی در حاشیه بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه زیرساخت مسیرهای منتهی به مرزها بهبود یافته است، افزود: در چهار مرز رسمی کشور که به عنوان گذرگاه زائران اربعین در نظر گرفته شده کار آماده سازی زیرساخت جاده ای در حال انجام است .

وی با اشاره به افزایش تعداد زایران در اربعین امسال، اظهار کرد: در مسیر شلمچه به سمت پایانه خوشبختانه از یک باند چهار خطه با زیرساخت مناسب برخورداریم .

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور همچنین با اشاره به بازدید اش از مرز چذابه تصریح کرد: چذابه تا سوسنگرد و کنارگذر آن چهار خطه به صورت بزرگراه وجود دارد و در ۳۴ کیلومتر باقی مانده کار در حال اجرا است؛ ضمن اینکه بخشی از مصالح مورد نیاز همچون قیر و منابع مالی به استان تزریق شد و به نظر می رسد که  حدود ۱۰ کیلومتر از این ۳۴ کیلومتر تا اربعین به اتمام برسد .

به گفته خادمی، پارکینگ ها نیز توسط اداره کل راه و شهرسازی استان و با استفاده از منابع استانی در حال انجام است، در بازدید وزیر از مرزها در صورت نیاز دستورات لازم ارائه می شود .

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در مرز مهران که بیشترین تردد و تراکم جمعیتی در آنجا وجود دارد، در دو تا سه مسیر منتهی به ایلام خوشبختانه از جاده مناسب برخورداریم، اما ۱۲ کیلومتر از حد فاصل ایلام تا مهران که بایستی چهار خطه می شد باقی مانده که در سال آینده به اتمام می سد البته  در تلاشیم تا اربعین ۱۰ کیلومتر از این مسیر را  کار کنیم .

خادمی افزود: به نظر می رسد در آن  مرز مشکلات ترددی و زیرساختی مان نسبت به سال گذشته بسیار بسیار کمتر باشد، از کل مسیر ۸۵ کیلومتری مهران تا ایلام کار چهار خطه کردن تنها ۱۲ کیلومتر آن باقی می ماند که برای سال آینده به انجام می رسد .

وی اظهار کرد: در مرز خسروی نیز خوشبختانه تا خود مرز مسیر چهار خطه و از زیر ساخت بسیار مناسبی برخوردار است، البته در ورودی خسروی حدود ۱۵ کیلومتر باقی مانده که چون پارسال در این مرز ترددی نبود تکمیل آن در اولویت دوم ما قرار داشت اما با توجه به اینکه امسال از این مرز نیز تردد زائران انجام می شود، ضمن بازدید از آن جا کارهای پیمان سپاری و سایر موارد را به انجام می رسانیم .

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تصریح کرد: در بخش زیر ساخت منتهی به مرزها در بخش زیر ساختی نسبت به سال گذشته وضعیت بهتر است البته کارهایی هم باقی مانده که برای انجامشان برنامه ریزی شده و تا اربعین ۹۹ تمام آنها به انجام می رسد .

خادمی یادآور شد: برای اربعین سال آینده تمامی مسیرهای منتهی به مرزهایمان به طور کامل چهار خطه می شود و از نظر زیرساخت به حالت بهینه ای می رسیم.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان

    اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات