جلسه شورا با حضور شهردار و معاونین تشکیل گردید

جلســه شورای اسلامی شهر ابهر جهت ارائه گزارش و بیان دیدگاهها و نظرات با حضور شهردار ، معاونین و شهرداران نواحی و مسئولین واحدها در محل سالن اجتماعات شورا برگزار گردید .

در ابتدای این جلسه دکتر نجیب حسینی رئیس شورای اسلامی شهر ابهر با عرض خیر مقدم به حاضران و تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان حسین بن علی ( ع ) و بزرگ داشت  هفته دفاع مقدس گفت : این هفته  نه بعنوان یک بزرگداشت صرف ، بلکه محملی برای بارور ساختن باور و جریانی است که حالا دیگر به شالوده اساس نظام کشور تبدیل شــده است و می تواند بعنوان پشتوانه عملی و نظری استواری برای آینده این ملت باشد که پشتوانه ای آکنده از شهامت ، ایثار ، حماسه و ایمان . هیچ ملتی در جهان سلحشوری های خود را برای حفظ و صیانت از هویت و شرف خود را فراموش نمی کند و ملت ایران به واسطه پایندی به ارزشهای شریف انسانی توانسته است هویت و عزت خود را حفظ نماید و در ضرورت پاسداشت دفاع مقدس که تواماً دو مقوله مطرح است ۱ انزجار از جنگ طلبی و تجاوز دشمن که نسل آینده ما حق دارد دشمنان  خود را بشناسند و در ضمیر تاریخی خود احساس تنفر نسبت به دشمنان و تمام کسانی داشته باشند که در سخت ترین شرایط می خواستند ناجوانمردانه ترین شکل ممکن موجودیت ملت مسلمان و تاریخی ایران اسلامی را به مخاطره بیاندازند ۲ قضیه دفاع مقدس  است که در تاریخ ایران اسلامی بعنوان نماد و سمبل افتخار  ثبت شده است .

پس از سخنان دکتر نجیب حسینی شهرداران نواحی ، معاونین عمرانی ، خدمات شهری ، رئیس سازمان حمل و نقل ، مدیر واحد سرمایه گذاری با ارائه گزارش از عملکرد شش ماهه اول سال ۹۸ به بیان دیدگاهها و نظرات خود پرداختند .

در ادامه مهندس معتمد آرا معاون شهرداری ابهر ضمن تقدیر از تلاشهای هیأت رئیسه سال قبل و تبریک انتخاب اعضای جدید هیأت رئیسه شورا از همکاری و حمایت های شورا از مجموعه شهرداری قدردانی نموده و با اشاره به اهمیت بودجه ریزی عملیاتی و قدردانی از اقدامات صورت گرفته  روش بودجه نویسی در سال آتی را طبق بخشنامه اعلامی به شیوه swot ذکر کرده و گفت : همکاران شهرداری  باید مطابق برنامههمه هزینه ها را در بودجه پیش بینی نموده تا در اجرای پروژه های عمرانی دچار مشکل نباشیم . ایشان در ادامه با اشاره به برگزاری جلسات منظم سند چشم انداز ۱۴۱۴ شهر ابهر و اقدامات صورت گرفته در زمینه خدمات رفاهی پرسنلی شهرداری مطالبی را نیز ایراد نمودند .

سپس حاج آقا عسگری عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به اهمیت و جایگاه شهرداری در ارائه خدماتبه شهروندان گفت : اهمیت و جایگاه و نقش شهرداری به اندازه ای است که کمترین نقصان در ارائه خدمت  به شهروندان شهر را دچار مشکلات زیادی خواهد نمود پس رضایت شهروندان باید در اولویت کاری شهرداری باشد و ایجاد توقع و انتظار بیش از حد توان باعث دلسردی و بدبینی به شورا و شهرداری می گردد .

در ادامه آقای محمودی دیگر عضو شورا با قدردانی از اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری در سطح شهر در ایام سوگواری تاسوعا و عاشورا و نظافت مداوم شهر و اظهار رضایت شهروندان و میهمانان گفت : تلاش شما قابل تقدیر و قدردانی  است و شهر به نحو مطلوبی نظافت گردید . ایشان سپس با اشاره به اهمیت ایجاد درآمدهای پایداری برای شهرداری و عملیاتی نمودن بودجه نویسی گفت : با جذب سرمایه گذار می توان به ایجاد درآمد پایدار کمک کرد ایشان گفتند : خسته کردن سرمایه گذار با ایجاد مراحل اداری طاقت فرسا مانع از تحقق جذب سرمایه گذار خواهد شد و این امر یعنی فرار سرمایه گذار .

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود گفت : با فعال شدن کمیته نظارت در شورا که با نظر مساعد همه اعضای شورا همراه است می توان از هدر رفت هزینه ها و تکرار آزمون خطا در انجام پروژه های عمرانی جلوگیری کرد  که صراحتاً اذعان می دارم  مردم در قبال تمام هزینه ها و اعتباراتی که در شهر می شود از شورا توقع و انتظار دارند .

سپس مهندس الهیاری نایب رئیس شورای شهر با تقدیر از زحمات پرسنل خدماتی و اداری شهرداری و با توجه به خشکسالی مالی و مشکلات اقتصادی بیلان کاری شورا و شهرداری را پربار عنوان کرده و گفتند : با توجه به اینکه ۸۰ درصد شهرداریهای کشور از تأمین هزینه های جاری و حقوقی پرسنل  عاجز مانده اند ولی خوشبختانه شهرداری ابهر  تاکنون حتی چند روز هم به لحاظ پرداخت حقوق پرسنل عقب افتادگی ندارد . ایشان مهمترین دست آورد شورای پنجم را بازگشت اعتماد به شهرداری از سوی مردم عنوان کرده و اظهار داشت : با توجه به اینکه شورا یک نهاد مردمی به شمار می رود و مردم انتظاراتی از نمایندگان خود دارند  ما تقاضا داریم در حد توان در تسریع و رفع مشکلات و خواسته های قانونی مردم تلاش کنید چون صاحبان اصلی شهر مردم هستند و ولی نعمت مسئولین به حساب می آیند .

مهندس گنجی رئیس کیسیون عمران شورا بعنوان دیگر سخنران جلسه با اشاره به اهمیت انضمام پیوست های اقتصادی اجتماعی و ترافیکی برای پروژه های عمرانی  گفتند : سال آینده برای پروژه های عمرانی پیوستهای عمرانی با اولویت بندی از سوی شهرداری به شورا ارسال گردد

ایشان در بحث شهرسازی بازنگری طرح جامع شهری را از اولویت های کاری ذکر کرده و گفتند : باید در اسرع وقت نسبت به رفع نمودن برخی از مشکلات طرح تفصیلی نیز اقدام گردد .

در ادامه خانم دودانگه  خزانه دار شورا خدمت به مردم را توفیقی برای مسئولین ذکر نموده و گفتند : فرصت انجام خدمت به مردم که در روایات هم به آن اشاره گردیده علاوه بر انجام وظیفه باعث رضایت قلبی شهروندان و ادای دین به مردم خواهد بود و این افتخاری  است که نصیب هر فردی نمی شود . ایشان توان مالی و نیروی انسانی مجرب را مجال خوبی برای شهرداری قلمداد کرده و گفتند : شناخت نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت می تواند کمک حال ما برای اخذ نمره قبولی از شهروندان باشد و اعمال خوب حاصل عصاره افکار خوب است .

خانم شیما افشاری منشی شورا با اشاره به ابهاماتی  درباره کاهش درآمدهای  شهرداری از قبیل ارزش افزوده که در آغاز فعالیت شورا بود  .اشاره کردند که ارزش افزوده همانند ارث پدری برای فرزندان می باشد  که باعث تنبلی و مانع از خود اتکایی می گردد و این فرصت و تلنگری برای شورا و شهرداری بود که به فکر ایجاد درآمدهای پایدار گردند و روی پای خود بایستد و اینکه شورا و شهردار و پرسنل شهرداری توانستند برخی ذهنیت های منفی ازقبل  مشکلات مالی را رفع نمایند و با همت وافر به کار خود ادامه دهند ممنون و سپاسگزاریم و انتظار داریم این جلسات برای تبادل نظر بطور فصلی استمرار داشته باشد . ایشان تنظیم دقیق لوایح و تشکیل کمیته درآمد های شهری را از دیگر ضروریات جهت تسریع کار مردم بیان نمودند .

در ادامه مهندس ذوالقدریها شهردار ابهر با تسلیت ایام سوگواری حضرت ابا عبداله الحسین ( ع ) و تقدیر از تلاشهای هیأت رئیسه قبلی و تبریک انتخاب اعضای هیأت رئیسه جدید شورا و تقدیر از همکاری پرسنل شهرداری در انجام پروژه ها از فرصت ایجاد شده برای خدمت به شهروندان و جلب رضایت آنها که هدف اصلی شورا و شهرداری است از درگاه خداوند متعال قدردانی و گفتند : با وجود اینکه  کار شهرداریها از سخت ترین کارها به شمار می آید و مدیریت شهری به غیر از داشتن تخصص و توانمندیهای مالی همت و زمان مضاعف را طلب می نماید و یقیناً اجر و قرب این کار هم نزد خداوند محفوظ است و همه این اقدامات برای مردم و گشودن گره ای از کار آنهاست  ، ایشان توان و شرایط ارائه خدمت شورا و شهرداری را بیش از کارهای انجام شده عنوان کرده و گفت : برخی محدودیتهای مالی توان و امکان ارائه خدمت بیشتر را گرفته ولی این امر دلیلی برای عدم انجام کارهای بزرگ نیست و شهروندان از ما توقع دارند و ما هم همه همت خود را بکار خواهیم بست و رضایت مندی در بین شهروندان به اعتماد آنها با مجموعه شورا و شهرداری ارتباط مستقیم دارد .

شهردار  ابهر کیفیت انجام کارها به لحاظ برنامه ای و نیاز سنجی را در دوره پنجم به مراتب بیشتر از ادوار قبل عنوان کرد و شاه کلید موفقیت شهرداری را جلب اعتماد مردم دانست .

ایشان راهنمایی ها و نظرات ارزشمند اعضای شورا را از دیگر رموز موفقیت شهرداری عنوان کرده و اظهار داشتند : حضور اعضای شورا را در همه شرایط و در کنار خودمان باعث دلگرمی و استمرار کارها با پشتوانه محکم می دانیم و از همه آنها قدردانی می کنیم .

مهندس ذوالقدریها پتانسیل و امکانات شهری همانند ابهر که دارای ۱۰۵ هزار نفر جمعیت و ۱۵۸۲ هکتار مساحت می باشد برای بستن بودجه  بیشتر در سالهای آتی ممکن دانسته و گفتند : با تلاش مضاعف و امکانات شهری و توانمنـــدی شهرداری می توان این بودجه ها  را محقق نمود . ایشان تغییر رویکرد در بودجه ها را مهمترین شرط برای تعریف پروژه ها ی بزرگ در نواحی مختلف شهر ذکر کرده و تمرکز در پروژ های مهم را لازمه تغییر رویکرد در بودجه نویسی دانستند . شهردار ابهر با اشاره به اینکه اقدامات فرهنگی مناسبی نیز در طول دو سال گذشته در شهر به انجام رسیده  گفتند : با توجه به اینکه بتوانیم با کمترین منابع در اختیار بهترین بهره برداری را داشته باشیم رعایت سه اصل نیاز سنجی ، امکان سنجی و اعتبار سنجی پروژه ها ضرورتی اجتناب ناپذیر است که در بودجه ریزی تمهیداتی باید لحاظ گردد تا خروجی مثبتی برای پروژه ها ثبت شود .

در پایان مهندس نجیب حسینی گزارشات ارائه شده از شش ماهه عملکرد شهرداری را باعث امید و نشاط عنوان کرده و گفتند : تلاش شما عزیزان قابل تحسین است و از همه پرسنل زحمت کش شهرداری تشکر می کنیم .

ایشان رسیدن به اهداف تعیین شده را رمز موفقیت شهرداری عنوان کرده و برطرف شدن انتظارات و توقعات مردم را همان رسیدن به هدف دانستند . ایشان وجود و حضور اعضای شورای متعهد و پرسنل متخصص و کارآمد را مکمل این امر ذکر کردند .

رئیس شورای اسلامی شهر ابهر شهرداری را نهادی مردمی و عمومی در کنار سایر نهادهای مردمی عنوان نموده و گفت : همه خدمات شهرداری حول محور بودجه متمرکز بوده که بودجه در نهادهای بزرگ و عمومی از جمله شهرداریها علاوه بر برنامه ریزی  ، کنترل ، عملیات اجرایی و خدمت رسانی به شهروندان یک الزام قانونی است و در همین راستا بودجه می تواند

  • از طریق تخصیص منابع
  • زمینه مصرف منابع در محل های تعیین شده
  • کارآیی و اثر بخشی فعالیت های شهرداری را فراهم نماید .

از این منظر بودجه حداقل سطح پاسخگویی مدیران شهرداری را به شهروندان و نمایندگان و سایر نهادهای ذیصلاح را فراهم می سازد از این رو ارائه بودجه گزارش های اجرای بودجه نقش بی بدیلی را در اعمال نظارت مالی و عملیاتی بر شهرداری خواهد داشت .

وی بودجه ریزی دقیق را لازمه مطالعات و نیازسنجی و داشتن برنامه مدون عنوان کرده و گفتند : عملیاتی شدن بودجه ارائه آمار دقیق از سوی شهرداران نواحی و مسئولین و معاونین شهرداری راطلب می نماید . ایشان یکی از مواردی را که باعث ایجاد امید و انگیزه بین مردم می گردد ارائه بیلان کاری جهت اطلاع مردم دانسته و گفتند : به لحاظ قانونی و مطابق تبصره  ، شورا و شهرداری هر ۶ ماه باید به ارائه بیلان کاری بپردازد که این هم نوعی نظارت مردمی به کار شوراو شهرداریست .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ابهر

    منبع خبر

    شهرداری ابهر

    شهرداری ابهر یک شهرداری در شهر ابهر می باشد

      نظرات