در اربعین امسال80 نیروی شهرداری در مسیر پیاده‌روی زائران کربلا، خدمات دهی می کنند

در اربعین امسال80 نیروی شهرداری در مسیر پیاده‌روی زائران کربلا، خدمات دهی می کنند

80 نفر از نیروهای شهرداری کرمان با آرم شهرداری در ایام پیاده‌روی اربعین به نجف اشرف مشرف شده و در مسیر این پیاده‌روی به زائران خدمات دهی خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، رییس شورای اسلامی شهر کرمان، در نشست این هفته‌ی شورا که با حضور اکثر اعضا، معاون مالی و اقتصادی شهردار و نیز اصحاب رسانه در محل شورا برگزار شد، هفته نیروی انتظامی را  گرامیداشت و گفت: نیروی انتظامی با اقتدار کامل در حفظ امنیت کشور تلاش می‌کند و بایستی قدردان زحمات آنها بود.

محمد فرشاد ادامه داد: در این راستا شورای اسلامی شهر و شهرداری در هفته نیروی انتظامی برنامه‌هایی را به همین مناسبت اجرا خواهد کرد.

در ادامه مشرفی عضو شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به اینکه فصل پاییز نزدیک است؛ گفت: بایستی در این فصل شاخه‌های خشکیده درختان را هرس کرد و درختان خشکیده را از جا درآورد و بعدا در فصل مناسب با درختان جدید جایگزین کرد.

وی ادامه داد: تعدادی از درختان سطح شهر و جنگل قائم خشک شده‌اند که هر چه زودتر باید قطع شوند چرا که در زمستان قابل تشخیص از درختان سالم نیستند.

رییس شورای شهر نیز در این خصوص گفت: طی جلسه‌ای که در خصوص فضای سبز در استانداری داشتیم؛ تاکید استاندار بر این بود که جای درختان خشک، درخت کاشته شود و در این راستا هم شهرداری با برگزاری جلسه با دانشگاه باهنر و مرکز تحقیقات کشاورزی در حال بررسی کاشت بهترین و مناسب‌ترین گونه‌های گیاهی جایگزین است.

رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست نیز با بیان اینکه برای بریدن درختان خشک هنوز زود است و بایستی این کار در آبان و آذر صورت بگیرد؛ گفت: در جلسات برگزار شده مقرر شد در آبان و آذر ماه و قبل از برگ‌ریزان، درختان سربرداری شوند. ضمن اینکه دلیل خشک شدن برخی درختان جنگل قایم، کمبود هوا بین برخی درختان به دلیل فشرده و در هم بودن آنهاست.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی نیز در این خصوص گفت: در آیین نامه حفظ و نگهداری فضای سبز کمیسیون ماده 7 آمده است، قطع درختان آفت زده یا خشک شده به اخذ مجوز از این کمیسیون نیاز دارد و به محض ارایه درخواست به این کمیسیون، بررسی‌های لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

رامین ارجمند در بخش دیگری از صحبت‌های خود به آتش‌سوزی درختان بلوار زغال‌سنگ اشاره و تصریح کرد: این درختان در ملک شهرداری قرار داشتند و شهرداری بایستی نسبت به تملک آنها اقدام کند.

وی افزود: طبق نقشه تفکیکی اراضی زغال سنگ، ضمن عقب نشینی 20 متری، شهرداری باید نسبت به تملک این بخش اقدام کند و با آزادسازی مسیر، احداث باند کندرو ادامه پیدا کند.

همچنین رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان، در این نشست گفت: با توجه به جلسه‌ای که در استانداری کرمان در خصوص ستاد اربعین تشکیل شد، مقرر گردید کمیته حمایتی  و خدماتی به شهرداری سپرده شود و تبلیغات سطح شهر مثل همایش‌های اربعین و زینبیون را بر عهده گیرد.

زهرا لری با بیان اینکه 80 نفر از نیروهای شهرداری کرمان نیز با لگوی شهرداری به نجف اشرف مشرف شده و در ایام پیاده‌روی اربعین به زائران خدمات دهی خواهند کرد؛ افزود: ضمن اینکه بایستی در شهر کرمان موکبی برای زایران کشورهای دیگر که ممکن است برای رفتن به کربلا، از شهرمان کرمان عبور کنند؛ دائر و یک بسته فرهنگی بهداشتی به آنها اهدا شود.

این عضو شورای اسلامی شهر کرمان به پارک‌های بانوان نیز اشاره کرد و گفت: طی جلسه‌ای که با معاون خدمات شهری شهردار برای ارایه گزارشی از روند فعالیت‌های پارک بانان داشتیم پارک آفتاب تا پایان سال به بهره برداری می رسد ضمن اینکه مقررشد فعالیت‌های فرهنگی، بهداشتی، ورزشی و مشاوره ای در پارک‌های بانوان بیشتر شود.

وی همچنین به ساخت پارک های خانوادگی و تحکیم بنیان خانواده تاکید کرد و گفت: برای ارایه بهتر فعالیتهای مذکور، پیشنهاد می شود مدیرت پارک های بانوان به معاونت فرهنگی شهرداری انتقال یابد.

در پایان این نشست رییس شورای اسلامی شهر کرمان به صحبتهای مطرح شده در خصوص فروش دام زنده در یکی از ورودی های شهر کرمان در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: در این جلسه مطرح شد که محیط زیست و بهداشت بایستی به وظایف خود در این زمینه عمل کنند. چرا که این ورودی شهر زیبا نیست. در این زمینه شهرداری کرمان نیز همکاری لازم را به عمل آورده و می آورد.

وی ادامه داد: این صحبت مصوبه‌ای برای شهرداری نبوده و فقط گلایه از نهادهایی که در این زمینه مسئولیت دارند و کاری نمی‌کنند.

فاطمه نخعی‌فر

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات