باید شرایط جذاب و قانونمند برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی ایجاد کرد

باید شرایط جذاب و قانونمند برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی ایجاد کرد

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، فتح الله معین در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد:  ۳۱ شهریور یادآور تجاوز همه جانبه اجانب به ملتی مظلوم و جویای صلح و آرامش و برخاسته از انقلابی تاریخ ساز است. ملتی که با تمام توان خود در پی ایجاد بنایی جدید و مستحکم برای اداره امور کشور و عمل به شعارهای انقلابی بودند.
وی افزود: این تجاوز پیش از هرچیز می‌خواست انقلاب مردم ایران را در نطفه خفه کرده و امید را در میان همه انسان‌های مظلوم نابود کند تا طرح اسلام‌ اصیل برابر خوانش رهبر کبیر انقلاب را از میان بردارد غافل از اینکه این اتفاق باعث خودباوری ملتی شد که انقلاب آنان الگو و اسوه‌ای جدید برای همه ملت‌ها خواهد بود. در نخستین روزهای جنگ، تجمع مردم برای حضور در جبهه‌ها را شاهد بودیم که نشان از شجاعت هم‌میهنانمان دارد و پیش از هرچیز باعث نابودی عاملین تجاوز شد.
این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: شجاعت مردم چنان صحنه‌هایی را به وجود آورد که در طول تاریخ بی سابقه و زبانزد همه آزادگان خواهد بود. این پایمردی در برابر تمام دنیای استکبار به دنبال سرکوب نهضت‌های آزادی بخش در جهان انجام شد و تمام دنیا در اتحادی نامقدس برای شکست این نهضت تشکیل دادند.آنچه گفته شد عظمت اراده و مقاومت مردم انقلابی و مشارکت مردم را در برابر دنیا بیش از پیش روشن می‌سازد. این روحیه بیش از هرچیزی امید مردم به تحقق شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در جامعه، اتحاد و اعتقاد آنان به امام (ره)، ایجاد امید در مردم برای حفظ کرامت و حقوق انسانی در جهت عدالت و جلوگیری از تبعیض از راه مشارکت مردم در بازسازی کشور را مشخص کرد.
معین تصریح کرد: این مقاومت‌ها پیروی از تعالیم انسان‌ساز اسلام و امام شیعه است و به جز اندکی افراد مغرض مابقی مردم در آن شریک بودند و آنان که در حماسه‌ها صف اول را شکل دادند برای همیشه ماندگار خواهند بود. سال‌های پرشور دفاع شاهد حماسه و شجاعت و ایثار رزمندگان این استان و همراهی مردم استان با انقلاب بوده که فراموش نشدنی خواهد بود.۴۰۰ نقطه اصفهان در دوران جنگ مورد حمله قرار گرفت که جا دارد از شهدای این حملات در کنار شهیدان جبهه‌های جنگ به نیکی یاد کرده و علو درجات آنان را خواستار شویم.
وی با اشاره به اینکه نقش بی بدیل فرماندهان استان در حافظه تاریخی ملت، جاودان خواهد بود، گفت: برخی پس از گذشت سه دهه همچنان تلاش می‌کنند این حماسه‌ها به فراموشی سپرده شود.گرچه اختلاف سلیقه‌هایی وجود دارد اما تشکل‌های سیاسی همواره در مقابله با ستیزه‌جویی ذره‌ای تردید نداشته و برای محافظت از جمهوری اسلامی آماده هستند.
این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: باید تلاش شود تا از مصادره ایثارگری مردم توسط برخی گروه‌ها و توهین آنان به رقبای سیاسی که سابقه طولانی‌تر و موثرتری در دفاع مقدس داشته‌اند جلوگیری کرد. باید از دسته بندی‌ها به بهانه خودی و غیرخودی و عدم برخورد عدالت در برخورد با افراد جامعه در سایه اعمال تبعیض جلوگیری کرد. ایران اسلامی با داشتن ۸۰ میلیون جمعیت و ساختار جوان جمعیتی، دانشجویی و دانش‌آموزی می‌تواند جهش بزرگ علمی را در کشور رقم بزند. با چنین سوابق درخشانی شایسته نیست که ایران در زمره کشورهای مهاجر فرست قرار گیرد.
معین تاکید کرد: ایجاد شرایط جذاب و قانونمند برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی؛ حمایت از مراکز تولیدی، جلوگیری از رانت و ویژه‌خواری و طرح برخی نمونه‌های آن در محافل قضایی، اصلاح قوانین مربوط به تولید از نیازهای اولیه این سیاست می‌باشد.
وی خارطنشان کرد: اصلاح نظام‌های آموزشی و دانشگاهی و توسعه مراکز کارآفرینی و بهبود مراکز کسب و کار نباید غافل شد تا همچنان شاهد سرافرازی همه ایرانیان باشیم.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

    منبع خبر

    شورای شهر اصفهان

    شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

      نظرات