حوزه نیروی انسانی مشکل دار ترین بخش آموزش و پرورش است

حوزه نیروی انسانی مشکل دار ترین بخش آموزش و پرورش است

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، محمد اعتدادی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید ضمن حضور در نود و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: افراد حاضر در آموزش و پرورش تمام طول تابستان را به پروژه مهر مدارس اختصاص می  دهند. پروژه مهر تلاشی فراسازمانی است که نهادهای بیرونی و نهاد داخلی آموزش و پرورش در کنار هم برای این مهم تلاش می‌کنند.
وی افزود: افتتاح ستاد مهر شهر اصفهان یکی از همین پروژه‌ها است و جا دارد از شهردار اصفهان و مدیران شهری تشکر می‌کنم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: حوزه نیروی انسانی مشکل دار ترین بخش آموزش و پرورش است و اقداماتی پیرامون جبران کسری نیرو انجام گرفته است.در سال جاری شش ناحیه آموزش و پرورش شهر اصفهان ۱۵۵۲ واحد آموزشی دولتی و غیردولتی خواهند داشت.
اعتدادی اضافه کرد: دوره ابتدایی ۸۴۳ واحد، متوسطه اول ۳۷۲ و متوسطه دوم ۳۳۶ واحد آموزشی دارند و ۷۰ واحد آموزشی استثنایی نیز در شهر اصفهان فعال خواهند بود. در استان اصفهان بدون پیش دبستانی ها ۵۳۱۱ واحد وجود دارد. ۳۳۵ هزار و ۹۱۸ نفر دانش آموز در شهر اصفهان ثبت نام کرده‌اند که این فرآیند همچنان ادامه دارد و نام نویسی اتباع هنوز باقی مانده که ۷ هزار نفر از دانش آموزان اتباع در شهر اصفهان تحصیل خواهند کرد.۱۸۴ هزار نفر ابتدایی، متوسطه ۱۸۱ هزار نفر و ۷۰ هزار نفر دوره متوسط دوم خواهند بود.
وی با بیان اینکه دانش آموزان استثنایی شهر اصفهان ۱۹۶۱ نفر در شش ناحیه مشغول تحصیل هستند و کل کلاس‌های دایر در شهر اصفهان ۳۶ هزار کلاس درس است، تصریح کرد: در خصوص نیروی انسانی وضعیت مناسبی نداریم و استان اصفهان جز سه استان کشور به شمار می‌رود که با کمبود شدید نیرو مواجه است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: با کمک و همراهی استاندار اصفهان با آموزش و پرورش استان اقداماتی انجام شد و در دیدار با معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، کمبود نیروی انسانی را مطرح کردیم و ماحصل آن استفاده از قوانین موجود، پتانسیل همکاران بازنشسته و افزایش ساعت کاری موظفین آموزش و پرورش برای رفع این مشکل بود. در شهر اصفهان در سال تحصیلی جدید کلاسی بدون آموزگار نداریم.
اعتدادی اظهار کرد: برای آغاز سال تحصیلی از همه پتانسیل‌های خود استفاده کردیم، قطعا با این حجم بالای نیروهای بازنشسته و سایر پتانسیل‌ها قطعا آن کیفیتی که به دنبال آن هستیم رقم نخواهد خورد اما در تلاشیم با تلاشی که همکاران ما انجام می‌دهند و دوره‌های آموزشی ضمن خدمت، سطح و جایگاه اصفهان را به بالاترین حد خود برسانیم.
وی خاطرنشان کرد: جایگاه اصفهان در رتبه‌های کنکور سراسری در کل کشور جایگاه سوم است و امسال بر اساس گزارش اولیه نشان می‌دهد وضعیت خوبی بوده است.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

    منبع خبر

    شورای شهر اصفهان

    شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

      نظرات