راه اندازی سامانه 137 در شهرداری خرم اباد
مرکز سامانه مدیریت شهری 137 در تلاش است با اتخاذ تصمیمگیریهای کلان و ملی، به زودی به یک تلفن مرکزی (call center) و سامانهای واحد در مدیریت شهر مبدل گردد و تمام حوزههای خدماتی (شهری، آب و برق، گاز، تلفن و ...) مورد نیاز شهروندان را تحت پوشش ارتباطی قرار دهد.
شهرداری خرم آباد با نگاه تبدیل خود به یک نهاد اجتماعی، مدیریت واحد شهری را از مهمترین وظایف خود دانسته و با علم به تحولات اخیر در عرصه کار و روابط اجتماعی در سطح جوامع، با استفاده از فناوری ارتباطات در راه تحقق اهداف کلان مدیریتی خود دست به راهاندازی سامانههای نوین شهری در حوزههای مدیریت، اجرا و نظارت در راستای اجرای سیاستهای خود زد.
برهمین اساس سامانه 137 در سال 1397 به گسترش درخواستهای مردمی، به تدریج از مرکز ارتباطات مردمی به مرکز هدایت، کنترل و ساماندهی نیازها و معضلات شهری تحت عنوان "مرکز سامانه مدیریت شهری 137" ارتقاء یافت.
سامانه مدیریت شهری 137 میتواند بیش از 800 موضوع در بخشها و حوزههای مختلف شهرداری خرم آباد را از شهروندان دریافت و جهت انجام پیگیری نماید. موضوعات اعلامی توسط شهروندان در شش حوزه خدمات شهری ،حملونقل و ترافیک، فرهنگی و اجتماعی، مالی و اداری، شهرسازی و معماری و فنی و عمرانی تقسیمبندی میشود.
عمده موضوعات مطرح شده در حوزه خدمات شهری توسط شهروندان موارد زیر بوده است:
1- امور مربوط به نحوه خدمات فروشگاههای شهروند، میادین میوه و ترهبار، بهشت زهرا (س) و آتشنشانی.
2- اتلاف سگهای ولگرد، طعمهگذاری محل زندگی موشها.
3- زیباسازی و چشمانداز شهری، پاکسازی برچسب، تبلیغات و تابلوهای غیرمجاز.
4-امور مربوط به وسائل بازی، امکانات ورزشی و تجهیزات بوستانها و فضای سبز.
5- رفع آلایندههای صوتی و زیست محیطی ناشی از فعالیتهای واحدهای صنعتی و کارگاهی درون شهری.
6- رفع سد معبر اصناف، دستفروشان و مصالح ساختمانی.
7-نظارت و جمعآوری زباله، درخواست نصب سطلهای مکانیزه.
8- امور مربوط به بازیافت و تبدیل مواد.
9- کشتار و نگهداری غیرمجاز دام و رفع آبگرفتگی و برفروبی معابر.
10-- آلودگیهای صوتی ناشی از ساخت وساز.
عمده موضوعات مطرح شده در حوزه حملونقل و ترافیک توسط شهروندان موارد زیر بوده است:
1-موارد مربوط به کنترل کیفیت هوا و کیفیت و کمیت وسائط نقلیه اتوبوسرانی و تاکسیرانی و خدمات کارکنان مربوطه.
2- نحوه خدمترسانی شرکت بادپا، پارکبانها و پارکینگهای طبقاتی شهرداری.
3- نحوه خدمات مربوط به راهآهن شهری تهران و حومه (مترو).
4- نصب و یا ترمیم علائم ترافیکی، ایمنی و خط کشی معابر.
5- نصب و مکانیزهکردن پلهای عابر پیاده و نصب سرعتگیر.
6- کیفیت خدمات پایانههای مسافربری و پارک سوارها و نحوه عملکرد سازمان حملونقل و ترافیک در خصوص صدور مجوز ورود به طرح ترافیک.
همچنین در حوزه فرهنگی و اجتماعی موضوعات زیر مطرح میشود:
1- جمعآوری و ساماندهی متکدیان، کارتنخوابها و معتادین.
2- عملکرد و خدمات خانههای محله، اسباببازی و سلامت شهرداری.
3- کیفیت چاپ و مطالب روزنامه همشهری و ضمائم آن.
4- تجهیزات و نحوه عملکرد مجموعههای ورزشی و تفریحی شهرداری.
5- جمعآوری وسائل و لوازم خانگی جهت هدیه آنها به نیازمندان.
6- امور مربوط به پیمانکاران تحت قرارداد با شهرداری، نحوه عملکرد و فعالیتهای کارکنان شهرداری، امور مربوط به عوارض نوسازی و ممیزی املاک و امور مربوط به فعالیتهای بانک شهر نیز از موضوعات اصلی حوزه مالی و اداری است که شهروندان به سامانه 137 اعلام میکنند.
در حوزه شهرسازی و معماری هم ساختوسازهای غیرمجاز و یا غیراستاندارد، تغییر کاربری و توسعه تجاری غیرمجاز و میزان و نحوه دریافت عوارض ساختوساز هم از موضوعات عمده شهروندان است.
همچنین در حوزه فنی و عمرانی موضوعات زیر مطرح است:
1- مرمت، لکهگیری و روکش آسفالت معابر.
2- اصلاح شیب هندسی، مرمت و جدولبندی جویها و قنوات.
3- طرح ایجاد پلهای زیرگذر و روگذر، دوربرگردان و بزرگراه.
4- اعلام عدم مقاومت ساختمانهای مناطق شهری.
چه زمانی و از چه روشی میتوان با 137 تماس گرفت؟
شهروندان خرم آبادی میتوانند بدون وقفه و تعطیلی در 24 ساعت شبانهروز با سامانه مدیریت 137 از طریق شماره 137،و شماره پیامک 5000 سایت اینترنتی http://137.favakh.ir حاصل کنند.
در هنگام تماس با 137 به نکات زیر توجه کنید!
1- تعیین نشانی دقیق و نوع موضوع درخواست مورد نظر، قبل از تماس.
2- به خاطر سپردن کد کارشناس ثبت پیام.
3- برخورد شایسته و برازنده یک شهروند فهیم و مسئول در هنگام مکالمه.
4- توجه کامل به سوالات کارشناس ثبت پیام و پاسخ کوتاه، لازم و کافی به سوالات.
5- یادداشت نمودن کد پیگیری پیام، جهت اطلاع از نتیجه انجام درخواست.
کلیه خدمات شهرداری که به عنوان پیام و درخواست از سوی شهروندان به سامانه 137 مطرح میگردد رایگان و بدون هزینه میباشد.
نظرات