شرکت تاسیسات دریایی دو میلیارددلار پروژه در سال جاری اجرا می کند

شرکت تاسیسات دریایی دو میلیارددلار پروژه در سال جاری اجرا می کند

www.BanaNews.irمدیر عامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران از تعهد این شرکت برای انجام دو میلیارد دلار پروژه در سال جاری خبر داد که نسبت به سال گذشته سه برابر رشد دارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی طاهری مطلق روز دوشنبه در جمع خبرنگاران ضمن تشریح عملکرد این شرکت ، انجام تعهدات برای اجرای فازهای باقی مانده توسعه میدان گازی پارس جنوبی مطابق با برنامه تعیین شده را از اولویت های این شرکت عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز اجرای طرح ها، میانگین حجم کار شرکت نیز افزایش خواهد یافت،افزود: با تحقق منابع مالی پیش بینی شده حجم لوله گذاری پنج برابر خواهد شد و پیش بینی کردیم امسال بتوانیم یک هزار و ۲۶۰ کیلومتر لوله گذاری وبیش از ۷۱ هزار تن سازه دریایی در یارد خرمشهر بسازیم .

مدیرعامل شرکت مهندسی و تاسیسات دریایی ایران گفت: بهره برداری از حوزه های مشترک از اولویت های وزارت نفت بوده و منطقه پارس جنوبی (عسلویه) از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گفته ی طاهری مطلق در حال حاضر ساخت جکت ها(پایه سکو) و خطوط انتقال گاز از دریا به سمت خشکی فازهای در حال توسعه میدان پارس جنوبی بعهده این شرکت است.

وی با اشاره به بازدید مقام معظم رهبری در فروردین ماه سال جاری از منطقه پارس جنوبی تصریح کرد:این اقدام مقام معظم رهبری نشاندهنده اولویت نظام در این بخش استراتژیک است.

مدیر عامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران با بیان اینکه یارد خرمشهر از بزرگترین یاردهای سازه های دریایی در منطقه خاورمیانه است، افزود: تاکنون بیش از یک هزار تن سازه دریایی ساخته شده و بیش از یک هزار و۵۰۰ کیلومتر لوله گذاری در اعماق دریا توسط این شرکت انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در انجام کارها استفاده از توان و امکانات داخلی در اولویت است، درخصوص واگذاری هشت فاز پارس جنوبی به پیمانکاران داخلی در سال گذشته ، گفت: در سال گذشته حدود ۳۳۰ کیلومتر لوله گذاری در دریا و ۱۷ هزار تن سازه دریایی ساخته شد.

طاهری مطلق ورود به پروژه های بالادستی را از برنامه های این شرکت در سال جاری عنوان کرد و گفت : لوله گذاری میدان فروزان از ۱۰ روز قبل آغاز شده و تاکنون ۲۵ کیلومتر پیشرفت داشته است و پیش بینی می شود برای این پروژه ۱۳۰ کیلومتر لوله گذاری انجام شود.

طاهری مطلق با اشاره به فازهای ۱۲،۱۴،۱۵،۱۶،۱۷،۱۸،۱۹،۲۰،۲۱،۲۲ توسعه میدان گازی پارس جنوبی گفت: پروژه لوله گذاری این فازها بعهده شرکت تاسیسات دریایی است .

وی همچنین در خصوص ساخت لوله برای انتقال گاز ترش نیز گفت: نحوه ساخت لوله با کیفیت و استاندارد بالا برای پروژه های انتقال گاز ترش در حال بررسی است، اما در حال حاضر مجبور به واردات این لوله ها هستیم تا ساخت و اتمام پروژه ها با مشکل مواجه نشود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران در خصوص میزان پیشرفت مراحل باقیمانده توسعه میدان گازی پارس جنوبی تصریح کرد:پس از گذشت یکسال از زمان انعقاد قراردادها، درصد پیشرفت کار متناسب با برنامه است.

 

 

    نظرات