دبیرانجمن بتن ایران : بخش مسکن رشد ۲۰ درصدی در روند ساخت دارد

دبیرانجمن بتن ایران : بخش مسکن رشد ۲۰ درصدی در روند ساخت دارد

www.BanaNews.irدبیر انجمن بتن ایران گفت:بخش ساختمان و مسکن در فصل بهار امسال شاهد رشد ۲۰ درصدی ساخت و ساز ، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است و انتظار می رود این روند تا پایان تابستان نیز تداوم داشته باشد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) جاوید خطیبی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت : رشد پروانه های ساختمانی در سال گذشته حاکی از آن است که در سال ۱۳۹۰ رونق ساخت وساز را شاهد هستیم .

وزارت مسکن وشهرسازی بتازگی خبر از صدور پروانه ساختمانی برای احداث ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در پایان سال ۱۳۸۹ داد .

خطیبی اضافه کرد : اکنون دوره شتاب ساخت وساز در پروژه های خصوصی و بویژه طرح مسکن مهر را شاهد هستیم و طرح‌هایی که از پاییز سال گذشته آغاز شده ، در زمان حاضر در مراحل مختلف اجرایی قرار دارد و نشان دهنده رونق فعالیت ساختمانی است .

وی گفت :افزایش میزان ساخت وسازها در فصل بهار امسال ،موجب رشد مصرف سیمان شده و اکنون بازار سیمان با تحریکات قیمتی مواجه است .

خطیبی یادآور شد : کارخانه های سیمان سال گذشته برای جلب و جذب مشتریان تخفیف قیمتی را با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها برای کم اثر ساختن هزینه کرایه حمل به مورد اجرا گذارده بودند ، اما به دلیل رشد تقاضای خرید سیمان در بازار ، تخفیف در شرایط کنونی ملغی شده است.

وزارت مسکن وشهرسازی وعده داده تا پایان شهریورماه سال جاری تحویل واحد های مسکونی طرح مهر در مرحله نخست پایان می یابد .

مرحله نخست طرح مسکن مهر در خرداد ۱۳۸۶ با برنامه ریزی برای احداث ۹۳۷ هزار واحد مسکونی آغاز شد .

خطیبی تصریح کرد : اطلاعات بازار مسکن نشان می دهد که میزان احداث واحدهای مسکونی در تهران و کرج به عنوان دو کلان‌شهر در سال جاری نسبت به سال ۱۳۸۹ رشد حدود ۲ برابر داشته و انتظار می رود در بعد کیفی نیز این مهم را شاهد باشیم که مسکن مرغوبتری در اختیار مردم قرار گیرد .

سالانه حدود ۱۰۰ میلیون متر مربع ساخت وساز مسکونی در سطح کشور صورت می گیرد و وزارت مسکن وشهر سازی از برنامه ساخت بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی برای سالهای ۹۰-۱۳۸۹ خبر داده است .

 

 

    نظرات