برخورد پرنده به ملخ هواپیما علت تاخیر پرواز تهران – بجنورد بوده است

برخورد پرنده به ملخ هواپیما علت تاخیر پرواز تهران – بجنورد بوده است

مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی آسمان علت تاخیر در پرواز روز جاری تهران – بجنورد را برخورد یک پرنده به ملخ هواپیما عنوان کرد.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سیدامیررضا مصطفوی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: بر اساس دستورالعمل‌های پروازی در چنین شرایطی باید هواپیما بر زمین نشسته و بعد از انجام بررسی های فنی مجددا پرواز کند.

وی اضافه کرد: پرواز امروز تهران - بجنورد هم بعد از بررسی های فنی و تائید آن از سوی کارشناسان بعد از سه ساعت انجام شد.

مصطفوی با بیان اینکه سرعت بالای هواپیما شرایطی را ایجاد می‌کند که برخورد کوچکترین جسمی با آن ممکن است خطراتی برای پرواز در پی داشته باشد، گفت: این پیشامد برای هر هواپیمایی ممکن است اتفاق بیافتد ضمن اینکه هیچ کس در هیچ پروازی نمی تواند ایمنی پرواز و جان مسافران را نادیده بگیرد.

مدیر روابط عمومی شرکت هواپیمایی آسمان با انتقاد از نحوه پوشش خبری برخی رسانه ها از تاخیر و یا لغو پروازها اظهار داشت: آیا تاخیر در پرواز و حتی لغو آن در شرایطی که ایمنی پرواز و حفظ جان مسافران ممکن است در خطر قرار گیرد، از نظر این رسانه‌ها اقدام نادرستی بوده است.

مصطفوی افزود: درحال حاضر در برخی از مناطق کشور به علت بروز پدیده گرد و غبار برخی از پروازها با تاخیر انجام شده و حتی لغو می شود با این وجود قرار نیست ایمنی پرواز و حفظ جان مسافران مورد غفلت قرار گیرد.

یاد آورمی شود پرواز ساعت ۶ و ۴۵ دقیقه صبح امروز تهران ـ بجنورد متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان به دلیل برخورد پرنده‌ای به ملخ هواپیما دچار تاخیر شد و هواپیما پس از چند دقیقه پرواز به فرودگاه مهرآباد تهران بازگشت.

این هواپیما از نوع هواپیمای ATR و ملخی بوده و گنجایش ۶۰ مسافر را دارد.

 

 

    نظرات