کتاب مهندسی بزرگراه

کتاب مهندسی بزرگراه

www.BanaNews.irبنانیوز- کتاب مهندسی بزرگراه با موضوع راهسازی و ماشین‌آلات توسط حامد نیرومند و منصور توحیدی تالیف و در انتشارات ناقوس به چاپ رسیده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سالانه شاهد هزینه های بسیار در عرصه راه ترابری به منظور تعمیر و نگهداری و یا احداث جاده های جدید در کشور و اقصی نقاط دنیا می باشیم کماینکه مبحث راه ها و نگهداری آنها نیازمند آگاهی از دانش دنیا در زمان کنونی به منظور جلوگیری از صرف هزینه های گزاف در این مقوله می باشد. در عصر کنونی مراکز و مؤسسات و دانشگاه های معتبر دنیا در راستای همکاری با دنیای صنعت و اجرا با صرف هزینه های بسیار در حال بررسی و آزمایش و مدل سازی پدیده های مفید و مخرب بر روی نمونه های مختلف می باشند و حال آنکه انتقال دانش و همچنین ترغیب و تشویق محان به توسعه دانش در ایران نیازمند ارتباط نزدیک محققان و همکاران محترم با مراکز معتبر دنیا می باشد.لذا نویسندگان این کتاب بر اساس ارتباط و حضور در مراکز و موسسات خارج از کشور و کنفرانس های بین المللی سعی بر ارئه هرچند ناچیز در راستای تهیه یک مجموعه فشرده در طراحی بزرگراه ها و نیازمندی های ژئوتکنیکی بزرگراه ها به منظور پوشش هرچند مختصر مهندسان و پژوهشگران کشور نموده اند. مهندسی بزرگراه شامل طراحی و برنامه ریزی تقاطع ها و راه های نوع دوم و سوم می باشد. در این نوشتار منظور از بزرگراه راهی است که ترافیک وسایل نقلیه را از مکانی به مکان دیگر هدایت می کند.

مهندسی بزرگراه به برآوردن نیاز عمومی , طراحی , برنامه ریزی , ساخت , نگهداری و بازسازی بزرگراه ها , ورود و خروج از بزرگراه ها , مسائل اتصادی ساخت , کنترل ترافیک و امنیت عبور عابرین پیاده می پردازد. در این نوشتار تکنیک های جدید و همچنین اصول اساسی مهندسی بزرگراه ها و کاربردهای عملی آنها و نیازمندی های ژئوتکنیکی بزرگراه ها بر اساس تجربه طولانی مدت ارائه شده است.

 

 

    نظرات