مصرف انرژِی برق در کشور ۶۰ درصد افزایش یافت

مصرف انرژِی برق در کشور ۶۰ درصد افزایش یافت

مدیر دفتر مطالعات و بهره وری انرژی سازمان انرژی های نو گفت: مصرف انرژی برق در کشور سال گذشته، ۶۰ درصد رشد داشت.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) امیر دودابی نژاد ظهر دوشنبه در همایش مدیریت مصرف بهینه انرژی در باشگاه برق ساری افزود: ۴۰ درصد مصرف انرژی کشور به بخش خانگی، تجاری و عمومی اختصاص دارد.

وی افزود: رشد پیک مصرف در روز ۴۶ و در شب ۲۷ درصد در شش سال گذشته بوده است.

دودابی نژاد با اشاره به اینکه استفاده از وسایل انرژی برق سال گذشته در کشور ۶۰ درصد رشد داشته است اظهار داشت: غیراستاندارد بودن لوازم سرمایشی و عدم نصب کنترل هوشمند دلیل مصرف بالای انرژی برق در کشور بوده است.

وی یکی از راهکارهای کاهش مصرف انرژی را نصب کولر با انرژی خورشیدی عنوان کرد.

این مسئول سازمان انرژی های نو، ظرفیت نصب برق در کشور را ۶۰ هزار مگاوات در روز اعلام کرد و گفت: از این میزان ۴۵ هزار مگاوات قابل بهره برداری است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران نیز با اشاره به اینکه سال گذشته یک میلیون و ۳۱۰ مگاوات میزان مصرف برق تابستان گذشته در مازندران بوده است اظهار داشت: این در حالی است که میزان مصرف برق در تابستان ۸۸ بالغ بر ۴۰۰ هزار مگاوات بوده است.

به گزارش بنانیوز به نقل از مهر، منوچهر جعفری افزود: گرمای شدید تابستان سال گذشته و استفاده از وسایل سرمایشی غیراستاندارد و افزایش ۶۰ درصدی این لوازم در استان سبب افزایش مصرف برق شد.

وی تعداد مشترکان برق در مازندران را یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: این عده سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار مگاوات در سال برق مصرف می کنند.

 

    نظرات