خسارت 30 میلیاردی بارندگی و تندباد به شبکه توزیع برق هرمزگان/ پایداری شبکه برق بندرعباس در کمترین زمان ممکن

خسارت 30 میلیاردی بارندگی و تندباد به شبکه توزیع برق هرمزگان/ پایداری شبکه برق بندرعباس در کمترین زمان ممکن

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، "محمد ذاکری" با بیان اینکه بیشترین خسارت‌ها مربوط به شهرستان‌های میناب، قشم و بندرلنگه بر اثر باد شدید و سقوط درختان روی پایه‌های برق بوده است، گفت: بارندگی‌ها باعث شکسته‌شدن 200 پایه فشار متوسط، 74 پایه فشار ضعیف و سوختن 49 دستگاه ترانسفورماتور شد.
وی میزان خسارت وارده را 300 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: فقط در شهرستان میناب 160 پایه فشار متوسط و چهار دستگاه ترانسفورماتور خسارت جدی دید که با همکاری گروه‌های عملیاتی ستاد بحران شهرستان‌های میناب، سیریک، رودان و بندرعباس پایه‌های آسیب دیده اصلاح و برق مناطق خسارت دیده وصل شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان ادامه داد: عمده خسارت وارده به این شهرستان بخش سایت پرورش میگوی منطقه تیاب بود که به علت کیفیت خاک و شوره زار بودن منطقه، شبکه‌های برق دچار خوردگی شده و به‌شدت آسیب دیده بودند.
ذاکری در ادامه به رفع خاموشی‌های شهر بندرعباس اشاره کرد و افزود: با حضور به موقع نیروهای عملیاتی این شرکت، قطعی‌های گسترده شهر بندرعباس در کمترین زمان ممکن برطرف و شبکه به حالت پایدار بازگشت. وی همچنین گفت: همزمان با آغاز بارش‌ها بیش از 15 هزار تماس تلفنی از سراسر استان در مرکز 121 این شرکت ثبت شد و گروه‌های عملیاتی و اتفاقات کار رفع خاموشی‌ها را بدون وقفه انجام دادند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان اظهار داشت: با توجه به افزایش تماس‌ها در مواقع بارندگی و امکان افزایش زمان انتظار مشترکان در این مواقع، مشترکان می‌توانند خاموشی مناطق خود را از طریق سامانه پیامکی 3000761121 اعلام کنند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات