قزوین، نیازمند راه‌اندازی گشت‌های مشترک زیست محیطی است

قزوین، نیازمند راه‌اندازی گشت‌های مشترک زیست محیطی است


قزوین - ایرنا -حجت الاسلام نورالله قدرتی افزود: این گشت‌های زیست محیطی باید با همکاری آب منطقه‌ای، اداره کل منابع طبیعی و محیط زیست به صورت همه جانبه و نامنظم در طبیعت گشت زنی کرده و متخلفان و بهره برداران غیرمجاز طبیعت را شناسایی کنند.

وی با بیان اینکه محیط زیست مهمترین عامل حفظ امنیت در جامعه است، اظهار داشت: اگر آب، خاک و هوای یک جامعه مساعد نباشد، هیچ نوع کار کشاورزی و صنعتی در جامعه انجام نمی‌شود و لازم است همایشی در کشور با موضوع تبیین و تشریح ارتباط بین امنیت اجتماعی و محیط زیست برگزار شود.

قدرتی تاکید کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان باید هر هفته در یک مدرسه یا دانشگاه نشست هم اندیشی با موضوعات زیست محیطی برگزار کند و با کمک اساتید، راهکارهای لازم را برای جلوگیری از هدر رفت منابع طبیعی شناسایی نماید.

این مسئول قضایی با بیان اینکه مسئولان باید در حوزه محیط‌زیست به نگاه مشترک برسند، اظهار داشت: برگزاری نشست‌های مشترک با حضور ادارات مختلف از جمله شرکت شهرک‌های صنعتی، اداره کل منابع طبیعی و اداره کل راه و شهرسازی بسیار راهگشا بوده و به بهره گیری از عقل جمعی و نگاه مشترک منجر می‌شود.

رییس کل دادگستری استان قزوین در ادامه سخنان خود با انتقاد از کمبود تصفیه‌خانه‌های صنعتی در استان، توضیح داد: کسانی که امروز از محیط‌ زیست بهره‌برداری می‌کنند، باید خسارات وارده به این حوزه را جبران کنند و اینطور نباشد که شهرک‌های فاقد تصفیه خانه صنعتی با وجود این همه تخریب هیچ پاسخی به این موضوع ندهند.

قدرتی در خصوص اهمیت محیط زیست در آموزه‌های اسلامی نیز گفت: کلمه ارض در آیات و آموزه‌های قرآنی همان محیط زیست است که به عنوان مادر مشترک همه بشر محسوب شده و انسان‌ها باید آن را از هرگونه تعرض مصون بدارند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: کشورهای استکباری و نظام‌های سرمایه‌داری با هدف سودجویی و بهره برداری نادرست اقتصادی در حال نابودی زیستگاه بشر هستند و آب و خاک و هوا که منابع خدادادی است را به اسراف و قحطی کشانده‌اند که باید با بصیرت لازم از تجاوز و تعرض آنها جلوگیری کرد.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات