فضای شهر ارومیه با عطر بیش از 50 هزار گل داوودی عطر آگین می شود

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه گفت:  کاشت گل های پاییزی چون گل های داوودی در رنگ ها متنوع در سطح شهر آغاز شده ست.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ علی شایگان با بیان این که گل هاي ‌ پاییزه ، مناظر زیبایی در فضای شهری ارومیه ایجاد می کند، اظهار کرد:  امسال فضای شهر ارومیه با عطر بیش از 50 هزار گل داوودی عطر آگین می شود.

وی عنوان کرد: با آغاز فصل پائیز کاشت انبوه گلهای پاییزی به ويژه داوودی در معابر ،میدان ها، بلوار ها و پارکهای شهر به منظور افزایش زیبایی بصری شهری و ایجاد فضایی با نشاط و رنگارنگ در دستور کار سازمان قرار گرفت.

شایگان با اشاره به كاشت گل هاي داوودي در سطح شهر اروميه،  گفت:  این گلها در سطح شهر مناظری بکری را ایجاد می کند  و این سازمان با آماده سازی بستر کشت و انجام عملیات بیل کاری خاک تا عمق 20سانتی متر، حذف کامل علف‌های هرز، استفاده از کودهای ارگانیك و كمپوست گیاهی قبل از کاشت و رعایت اصول طراحی اقدام به کاشت گل‌هایی همچون داوودی  و کلم زینتی کرده است.

وی به مقاومت و سازگاری این گل های  زیبا در شرایط  آب و هوایی شهرارومیه درفصل پاییزاشاره کرد وگفت سعی سازمان براین است تا با کاشت گل های داوودی  دررنگ های مختلف  وسایر گل ها  درفصل پاییز نشاط و سرزندگی را  بین شهروندان ایجاد کند.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه از شهروندان درخواست کرد برای حفظ زیبایی سیمای شهر در نگهداری این فضاها با این سازمان همکاری كنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات