آزمون ورود به حرفه مهندسان با 35 هزار شرکت کننده در استان تهران برگزار شد

آزمون ورود به حرفه مهندسان با 35 هزار شرکت کننده در استان تهران برگزار شد

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان تهران مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به برگزاری این آزمون از حضور حداکثری داوطلبان تهرانی در آزمون ورود به حرفه مهندسان خبر داد و گفت: 23 درصد مشارکت کننده های زن و 18 درصد مشارکت کنندگان مرد از استان تهران و از حدود 35 استان کشور حدود 20درصد کل شرکت کنندگان از استان تهران بودند .

دکتررضا نگهبان در خصوص جزئیات آزمون ورود به حرفه مهندسان افزود: این آزمون در استان تهران در 16 حوزه برگزار شد که از این 16 حوزه 12  مورد مربوط به شهر تهران و 4 حوزه مربوط به دماوند، شهریار، ورامین و اسلامشهر است .

وی ادامه داد: از 177 هزار نفر شرکت کننده کشوری 35 هزار نفر مربوط به استان تهران که تقریبا حدود 20 درصد کل کشور هستند .

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در خصوص رشته های این آزمون اظهار کرد : این آزمون در 7 رشته و 13 صلاحیت در رشته های عمران ، معماری ، مکانیک، برق، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک برگزار شد و داوطلبان بعد ازکسب 50درصد نمره واجد شرایط اخذ پروانه اشتغال به کار خواهند بود .

وی در خصوص جنسیت شرکت کننده ها گفت: 23 درصد بانوان شرکت کننده  کل کشور مربوط به تهران و 18 درصد آقایان شرکت کننده کل کشور مربوط به استان تهران است .

و از حدود 35 استان کشور حدود 20درصد کل شرکت کنندگان از استان تهران هستند .

نگهبان با اشاره به اینکه این آزمون سالانه دو بار برگزار می شود، ادامه داد: از نظر شرکت کنندگان به تقکیک رشته شرکت در آزمون نیز رشته عمران بیش ترین شرکت کننده و کمترین شرکت کنندگان در رشته ترافیک هستند .

گفتنی است در دنیا معمول است که بعد از تحصیلات دانشگاهی و گذراندن ۳ سال کار تجربی‌، مهندسان باید در یک آزمون دیگر شرکت کنند و توانایی خود را در این حوزه‌ بسنجند. با گذراندن و موفقیت در این آزمون، مهندسان صاحب صلاحیت شده و وارد کار حرفه‌ای می‌شوند. در ایران نیز این آزمون سالی دو نوبت برگزار می شود .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان تهران

    اداره کل راه و شهرسازی استان تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات