هزینه‌های صنایع برای کاهش آلودگی مشمول مالیات نمی‌شود

هزینه‌های صنایع برای کاهش آلودگی مشمول مالیات نمی‌شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر،  فرهاد قلی‌نژاد در نشست فصلی روسای اچ اس ایی واحدهای صنعتی بزرگ استان بوشهر افزود: در این  ارتباط کارگروه بند "د" ماده ۴۵ وصول برخی درآمدهای دولتی و مصرف آن در موارد معین، برای تشویق واحدهای صنعتی استان بوشهر برای هزینه در زمینه محافظت از محیط زیست تشکیل شده است.

وی بیان کرد: این مکانیزم تشویقی فرصتی برای واحدهای صنعتی برای تنویر افکار عمومی از لحاظ تلاش‌ آنها در زمینه حفاظت از محیط زیست است.

قلی‌نژاد ادامه داد: در این ارتباط مدیریت سبز در قانون‌های پنجم و ششم توسعه مربوط به استفاده بهینه از منابع انرژی است که واحدهای صنعتی استان باید نسبت به آن اهتمام ویژه داشته باشند.

وی گفت: در مصرف بهینه انرژی و ثروت ملی موضوع مدیریت سبز برای واحدهای صنعتی کار سختی نیست و واحدهای صنعتی استان بوشهر می‌توانند به عنوان الگوی کشوری معرفی شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: در نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست که هرسال در تهران برگزار می‌شود سال گذشته واحدهای صنعتی استان مشارکت خوبی در این نمایشگاه داشتند.

وی اضافه کرد: به تناسب شمار واحدهای استان نیاز است حوزه صنعت مشارکت پررنگ‌تری در این نمایشگاه داشته باشند.

قلی‌نژاد ادامه داد: نخستین قشر متضرر از آلودگی واحدهای صنعتی استان بوشهر در عسلویه خود کارکنان این واحدها هستند زیرا در ارزیابی شاخصه‌های محیط زیستی آلودگی این مناطق به مراتب بالاتر از مناطق مسکونی شهری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: با این شرایط می‌طلبد واحدهای صنعتی بیش از هر دستگاه دیگری نسبت به کاهش آلودگی‌های منطقه اهتمام داشته باشد.

وی اضافه کرد: در مبحث محیط زیست مقوله آموزش بویژه آموزش تخصصی کارکنان واحدهای صنعتی و فراهم سازی زمینه حمایت‌ واحدها از گونه‌های در خطر انقراض حائز اهمیت ویژه‌ای است.

قلی‌نژاد افزود: در این ارتابط بزودی طرح محیط یار در مدرسه‌های ابتدایی استان بوشهر با همکاری شرکت پتزوشیمی پارس آغاز می‌شود.

وی اظهارداشت: این طرح ظرف مدت سه سال در تمامی مدرسه‌های استان اجرا می‌شود که با پایان آن محیط یارانی از بین دانش‌آموزان انتخاب خواهند شد.

قلی‌نژاد بیان کرد: در مقوله آموزش طرح محله سبز نیز ظرف چند روز آینده در بوشهر با هدف آموزش چهره به چهره شهروندان پیرامون محیط زیست آغاز می‌شود.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات