سرويس‌دهي ويژه اتوبوسراني به عزاداران اربعين در امامزاده شاه كرم(ع)

سرويس‌دهي ويژه اتوبوسراني به عزاداران اربعين در امامزاده شاه كرم(ع)

مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني اصفهان و حومه گفت: 45 دستگاه اتوبوس اين شركت به زائران اربعين كه حدفاصل ميدان لاله تا فرودگاه اصفهان به سمت امامزاده شاه كرم (ع) حركت خواهند كرد، سرويس‌دهي مي‌كند.

به گزارش خبرنگار ايمنا ، قدرت افتخاري ظهر امروز-شنبه 20 مهرماه 98- در جمع خبرنگاران اظهاركرد: امام زاده جعفر (ع) مشهور به امامزاده شاه كرم مكان بزرگ و گسترده‌اي براي برگزاري مراسم اربعين است و حجم عظيم مراجعه‌كنندگان به اين امامزاده از ابعاد مختلف مذهبي، فرهنگي و ملي قابل احترام و توجه است.

وي با اشاره به ازدحام جمعيت در مرز ايران و عراق در اين ايام، افزود: گزارش‌هاي رسيده حاكي از تجمع بسيار زائران در مرز و به وجود آمدن مشكلاتي در مسير تردد آن‌ها به كربلا و نجف وجود دارد، از اين‌رو امام‌زاده جعفر (ع) مي‌تواند نقش بسزايي در پاسخگويي به تمناهاي ديني و مذهبي مردم و جمع‌آوري نذورات آن‌ها داشته باشد.

مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني اصفهان و حومه با اشاره به سرويس‌دهي اين شركت در مسير حدفاصل ميدان لاله تا فرودگاه اصفهانبه زائران اربعين حسيني طبق سال‌هاي گذشته، تصريح كرد: با توجه به برنامه‌هايي كه توليت آستان مقدسه زينبيه(س) براي اعزام زائران به آستانه امامزاده جعفر(ع) و برگشت آن‌ها در اين ايام در نظر گرفته است،  تعداد 30 دستگاه اتوبوس براي خدمت‌رساني به آن‌ها در اين مسير پيش‌بيني شده كه با اين حساب افزايش 50 درصدي سرويس‌دهي را نسبت به سال‌هاي گذشته در اين راستا شاهد هستيم.

وي با اشاره به خدمات‌رساني مجموعا 45 دستگاه اتوبوس به زائران اربعين حسيني در مسير حدفاصل ميدان لاله تا فرودگاه اصفهان، اظهار كرد: تعداد 15 دستگاه اتوبوس از ميدان لاله به سمت آستان امام‌زاده جعفر (ع)  و بالعكس كار سرويس‌دهي به زائران را بر عهده دارند و جمعيت قابل توجهي را در اين مسير جابه‌جا مي‌كنند.

افتخاري گفت: به منظور جانمايي مناسب براي اتوبوس‌ها هماهنگي لازم با توليت آستان امام‌زاده جعفر (ع) انجام شده تا عابران پياده كه قصد استفاده از اتوبوس را دارند با طي كردن كمترين مسافت، امكان دسترسي و استفاده از اتوبوس را داشته باشند.

مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني اصفهان و حومه ابراز اميدواري كرد: با توجه به اهميبت موضوع و تمركز جمعيت زائران و بازتاب خبري اين حركت بزرگ بتوانيم در راستاي انجام مسئوليت اجتماعي در قبال مراسم‌هاي مذهبي و فرهنگي به نحو احسن ايفاي نقش كنيم.

وي با اشاره به تعطيل عمومي روز اربعين و فعاليت نيمي از ناوگان شركت واحد اتوبوسراني در روزهاي تعطيل، اضافه كرد: از لحاظ تامين اتوبوس مشكلي نداريم،  البته براي سرويس‌دهي به زائران از اتوبوس‌هاي بخش خصوصي استفاده شده است و چنانچه نياز به سرويس‌دهي بيشتر باشد امكان افزايش تعداد اتوبوس‌ها وجود دارد و پيش‌بيني لازم در اين خصوص انجام شده است.

ممنوعيت تردد خودروهاي سنگين در اتوبان فرودگاه، روز اربعين

«مهرداد علي اكبري» نماينده اداره كل راه وحمل ونقل جاده‌اي استان اصفهان نيز در اين نشست اظهار كرد: سال‌هاي گذشته آزمون و خطاهايي در جريان راهپيمايي اربعين وجود داشت كه از جمله آن‌ها مي‌توان به خطر حركت خودورها در آزادراه با وجود حركت عابران پياده اشاره كرد.

وي افزود: با هماهنگي انجام شده مقرر شد جلسه كميته ايمني برگزار و هماهنگي لازم در ارتباط با فعاليت موكب‌ها در مسير پياده‌روي انجام شود.

نماينده اداره كل راه وحمل ونقل جاده اي استان اصفهان با تاكيد بر اينكه ايمني، اولويت نخست اين اداره كل است، گفت: روز اربعين حمل و نقل خودروهاي سنگين در اتوبان فرودگاه ممنوع مي‌شود و خودروهاي سنگين از محور جاده خاتون‌آباد به سمت جي، تردد خواهند كرد.

علي اكبري تصريح كرد: امسال تلاش مي كنيم تعداد موكب هاي در مسير راهپيمايي اربعين حدفاصل ميدان لاله تا فرودگاه اصفهان را به حداقل ممكن برسانيم تا برنامه‌ريزي بهتري انجام شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات