مشارکت مردم لازمه اجرای طرح تعادل بخشی آب در استان همدان است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه مشارکت مردم در حفاظت از منابع آب در استان همدان قابل تقدیر است، گفت: مشارکت مردم لازمه اجرای طرح تعادل بخشی در استان همدان است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، محمودرضا عراقی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان همدان که در استانداری همدان برگزار شد به نصب کنتورهای فهام اشاره کرد و گفت: نصب کنتورهای فهام رو به پایان است و با نصب کنتورهای هوشمند آب و برق نظارت بر چاه های و میزان استحصال آب در دشت ها به صورت آنلاین رصد می شود.

وی ادامه داد: نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه های مجاز به معنی اجرای قانون توزیع عادلانه آب است که عدالت را در برداشت ها و بهره برداری از چاه اجرا می کند.

عراقی افزود: اکیپ های گشت و بازرسی شرکت آب منطقه ای همدان از حفر چاه های غیر مجاز در دشت های استان به شدت جلوگیری کرده و تقریبا چاه غیر مجاز جدیدی در استان همدان حفر نمی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: مشارکت مردم در حفاظت از منابع آب در استان همدان قابل تقدیر است و بی گمان بخشی از دلیل موفقیت اجرای طرح تعادل بخشی در استان همدان همین موضوع است.

در ادامه این جلسه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: سال آبی ۹۸-۹۷ حدود ۶۰۷ میلیمتر بارش برف و باران در همدان ثبت شد و در مدت مشابه سال گذشته ۳۸۹ میلی‌متر و متوسط بلندمدت ۳۴۵ میلی‌متر بوده که بارش‌های سال آبی گذشته نسبت به مدت مشابه سال آبی قبل از آن ۵۶ درصد و در مقایسه با متوسط بلندمدت ۷۶ درصد افزایش داشته است.

منصور ستوده گفت: حجم ذخیره مخزن سد اکباتان در حال حاضر به ۲۲ میلیون مترمکعب رسیده است که ۶۵ درصد حجم مخزن سد را تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه تاکنون تعداد ۲۴۶ جلسه شورای حفاظت از منابع آب در استان و شهرستان های استان همدان برگزار شده است، تصریح کرد: در سال ۹۸ و تاکنون تعداد ۲۹۰ حلقه از چاههای غیرمجاز و دارای حکم قضائی با حجم آب صرفه جویی شده بیش از ۸ میلیون مترمکعب و عمق انسداد ۱۰ کیلومتر پر و مسدود شده است.

وی تاکید کرد: در مجموع از ابتدای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی تاکنون تعداد ۳ هزار و ۷۸۰ حلقه چاه غیرمجاز با حجم آب صرفه جویی شده بیش از ۲۶۵ میلیون مترمکعب و عمق انسداد ۱۳۰ هزار متر پرو مسلوب المنفعه شده است.

ستوده افزود: در مجموع تعداد ۴ هزار و ۵۱۰ دستگاه کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاه های مجاز نصب شده که بیشترین آنها مربوط به دشت رزن – قهاوند است.

وی ادامه داد: تعهد شرکت طبق سند راهبردی برای نصب کنتور در سال۹۸ تعداد ۵۵۰ دستگاه بوده که ۳۵۲ دستگاه نصب شد و پیشرفت ۶۴ درصدی نسبت به تعهد نصب را نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان: با اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی از ابتدای سال ۹۳ تاکنون میزان کسری مخزن دشت های استان همدان از ۲۱۸ میلیون مترمکعب به ۱۵۱ میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای همدان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای همدان

    شركت آب منطقه‌ای همدان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات