حوزه محیط زیست یک حوزه مهم، فراگیر و تاثیرگذار است/دست اندازی به طبیعت و حیات وحش خط قرمز ماست

حوزه محیط زیست یک حوزه مهم، فراگیر و تاثیرگذار است/دست اندازی به طبیعت و حیات وحش خط قرمز ماست

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، سعید محمودی در این دیدار با اشاره به اینکه ساختار محیط زیست شهر تهران با تعدد ماموریت ها و معضلات محیط زیستی آن هم خوانی و هم راستایی ندارد، افزود: جغرافیای استان تهران و سیاست های این شهر تاثیرات ملی و حتی جهانی دارد و این یک فرصت است.

وی با بیان اینکه این شهر یک شهر عادی نیست و کارکنان آن هم نباید عادی باشند، گفت: کارکنان این شهر باید تاثیرگذاری زیادی در امور داشته باشند، خصوصا در حوزه محیط زیست که یک حوزه مهم، فراگیر و تاثیرگذار است.

محمودی در ادامه با اشاره به اینکه در تهران برای داشتن یک شهر پایدار و سالم باید همه شاخص ها، مولفه ها و موضوعات مرتبط با محیط زیست پایش شود، بیان داشت: هر آن چیزی که مربوط به محیط زیست است و می تواند به آن آسیب برساند باید توسط کارشناسان محیط زیست بطور مستمر  پایش شود.

وی با تاکید بر اینکه باید برنامه ریزی مناسب و مدونی برای پایش واحدهای صنعتی در تهران داشته باشیم، به موضوع آلودگی هوای تهران نیز به عنوان یکی از معضلات جدی در تهران اشاره کرد و افزود: در موضوع آلودگی هوا ملاک عمل برای ما همان قانون هوای پاک است و همه دستگاهها و مسئولان مرتبط استان باید بر اساس این قانون، برنامه ریزی و اقدام کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص برخورد با متخلفان شکار و صید با بیان اینکه  برخورد با متخلفان این حوزه باید با برخورد سایر تخلفات محیط زیستی متفاوت باشد، تاکید کرد: متخلف شکار و صید باید سریعا درس عبرت کردار و رفتار خود را ببیند و برخورد قانونی با اشد مجازات با این متخلفان باید به انجام برسد.

وی اظهار داشت: دست اندازی به طبیعت و حیات وحش خط قرمز ماست و در این حوزه با قدرت و تمام توان عمل می کنیم.
محمودی در جمع کارکنان محیط زیست تهران  همچنین به ضرورت ایجاد برنامه هایی برای افزایش روحیه و رفاه کارکنان و ایجاد تحول اشاره داشت و گفت: باید بتوانیم برای ایجاد انگیزه و توانمند سازی کارکنان اقدامات رو به جلویی انجام دهیم و ایجاد نشاط و افزایش روحیه در انجام بهینه امور و خدمت رسانی به شهروندان موثر است.

در ابتدای این نشست مسعود زندی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران نیز با بیان اینکه استان تهران مجموعا حدود  ۸۵۰۰ واحد صنعتی  ثبت شده ، ۴۰۰ واحد کارواش، حدود ۱۷۰ واحد بیمارستانی و ۳۵۰۰ رستوران دارد، گفت: این ها بخشی از دسته بندی های صنعتی و صنفی است و از این منظر می توان گفت، تهران مجموعه ای از مشکلات زیست محیطی را به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه در بخش صنعت، بیمارستان و کارواش ها ملزم به پایش این واحدها هستیم، اظهار داشت: این واحدها را بطور مستمر رصد می کنیم ، در صورت نیاز اخطاریه می دهیم و با هرگونه تخلف برابر ضوابط قانونی برخورد می کنیم.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات