جابجایی 45 هزار زائر اربعین حسینی در نجف اشرف

جابجایی 45 هزار زائر اربعین حسینی در نجف اشرف

جابجایی 45 هزار زائر اربعین حسینی در نجف اشرف

از آغاز خدمات رسانی کاروان خدام الحسین (ع) شهرداری مشهد در نجف اشرف، بیش از 500 تن زباله توسط پاکبانان جمع آوری و حدود 45 هزار نفر از زائران اربعین در مسیر شوملی به نجف توسط 100 دستگاه ازاتوبوس های شهرداری مشهد جابجا شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد ، حسین حسامی قائم مقام ستاد اربعین شهرداری مشهد در دیدار با سید مجتبی حسینی نماینده مقام معظم رهبری در عراق، گفت: امسال و برای پنجمین سال متوالی، کاروان خدام الحسین (ع) برای خدمات رسانی به زائران اربعین در نجف حضور پیدا کرده است.

وی افزود: در حوزه خدمات شهری 600 پاکبان شهرداری مشهد روزانه بیش از یک میلیون مترمکعب از معابر شهر نجف را رفت وروب کرده و زباله های جمع آوری شده به وسیله 16 خودرو مکانیزه به محل های از پیش تعیین شده منتقل می شوند.

قائم مقام ستاد اربعین شهرداری مشهد اضافه کرد: روزانه به صورت میانگین حدود 160 تن زباله جمع آوری می شود که روز گذشته این میزان به 200 تن افزایش پیدا کرده و در مجموع تا کنون بیش از 500 تن زباله توسط پاکبانان از معابر پیرامونی حرم مطهر حضرت علی (ع) ومسیر پیاده به طرف کربلا جمع آوری شده است.

وی ادامه داد: 600 پاکبان خدام الحسین (ع) شهرداری مشهد زیارت اولی هستند و به صورت داوطلبانه برای خدمات رسانی به زائران اربعین به نجف آمده اند و اکنون با اشتیاق وعشق به امیرالمومنین (ع) و امام حسین (ع) درحال رفت وروب و خدمات رسانی هستند.

همچنین سید مهدی حسینی پویا مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد نیز در ادامه این دیدار با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده اتوبوسرانی در نجف اشرف گفت: 100 دستگاه اتوبوس به همراه 320 اتوبوسران و عوامل فنی و اجرایی برای خدمات رسانی به زائران در اربعین به شهر نجف آمده و اقدام به جابجایی زائران در مسیرشوملی به نجف می کنند که بر این اساس طی 4 روز گذشته تا کنون حدود 45 هزار زائر را در این مسیر جابجا کرده اند.

خدمات رسانی به زائران اربعین یاری امام حسین(ع) و جهاد است

آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده مقام معظم رهبری در عراق نیز در این دیدار با تقدیر از اقدامات شهرداری مشهد در خدمات رسانی به زائران اربعین در نجف اشرف اظهارکرد: معتقدم که راهپیمایی اربعین از معجزات قرن است. البته این راهپیمایی از قدیم هم بوده ولی در این دوران جهش بزرگی رادر این موضوع شاهد هستیم.

وی افزود: اربعین یک اجتماع بزرگ بین المللی مردمی است که رهبر معظم انقلاب نیز برآن تاکید دارند و به نوعی حرکتی جهادی است. لذا هرکسی به این موضوع خدمت کند، در حال جهاد است.

وی ادامه داد: شهرداری مشهد و تمام کسانی که به زائران اربعین خدمات رسانی می کنند، به یاری امام حسین (ع) و امام زمان (عج) شتافته اند.
مجید خبیری- خبرنگار اعزامی به کشور عراق، شهر نجف اشرف

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات