نصب کنتور هوشمند،یکی از راههای مهم جلوگیری از اضافه برداشت منابع...

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان مهندس عبدالمجید نوری، رئیس گروه حفاظت و بهره برداری از منابع آبهای زیر زمینی شرکت آب منطقه ای زنجان در گفت و گو با رادیو زنجان گفت: با نصب کنتور هوشمند، می توان نظارت دقیقی بر میزان برداشت آب توسط کشاورزان داشت و نصب کنتورهای هوشمند روی چاههای مجاز بخش کشاورزی و حتی سایر بخش ها، راهکاری اساسی برای کنترل و مدیریت مصرف آب به شمار می رود.

نوری ،اظهارداشت:نصب کنتورهای هوشمند از مواد دستورالعمل طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی است که در پانزدهمین جلسه شورای عالی آب کشور مصوب گردید.

وی افزود: کنتورهای هوشمند این امکان را به وجود می آورند که میزان مجاز آب به کنتور داده شود و دلیل نصب این کنتورها کمبود آب در اثر کاهش نزولات جوی و  افت آب های زیرزمینی می باشد.

نوری، ضمن برشمردن انواع کنتور هوشمند آب و برق، تصریح کرد:الزام به نصب این کنتورها از سوی شرکت آب منطقه ای زنجان برای صاحبان چاههای کشاورزی و صنعت جهت کنترل مصرف سالیانه تکلیف شده است.

رئیس گروه حفاظت و بهره برداری از منابع آبهای زیر زمینی شرکت آب منطقه ای زنجان،گفت: این کنتورها به بهره برداران این امکان را می دهد که با رصد دقیق میزان مصرف منابع آبی تحت اختیار خود،از طریق تغییر الگوی کشت و استفاده از روشهای نوین آبیاری ، راندمان کشاورزی خود را بالا برده و این موضوع در مراحل  بعد موجب مدیریت آبخوانها و سفره های منابع آب زیرزمینی گردد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای زنجان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای زنجان

    شركت آب منطقه‌ای زنجان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات