تعییـن تکلیـف مستاجـران تـا پایـان هفتـه

تعییـن تکلیـف مستاجـران تـا پایـان هفتـه

www.BanaNews.irسرپرست وزارت راه و ترابری از اختصاص مبلغ ۱۸ میلیارد تومان برای آسفالت و بهسازی۶۰ کیلومتر از آزادراه زنجان ـ قزوین خبر داد و گفت: ۸ میلیارد تومان از این اعتبار در سال‌جاری و ۱۰ میلیارد تومان نیز در سال آینده تخصیص پیدا خواهد کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نیکزاد در حضور یک‌روزه خود در استان زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تا سقف ۱۵ درصد از عوارض آزادراه‌ها در اختیار شرکت آزادراه‌ها قرار می‌گیرد تا به تعمیر و نگهداری آن اختصاص یابد، افزود: متأسفانه تا به امروز هیچ مبلغی از این طریق در اختیار وزارت راه قرار نگرفته است.

وی به کلنگ‌زنی و بازدید از چند پروژه در حوزه راه در جریان سفر یک‌روزه به استان زنجان اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اهمیتی که پروژه ۵۷ کیلومتری راه تهم ـ چورزق دارد، تصمیم نهایی بر این شد که مبلغ ۹٫۵ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز این پروژه تأمین شود که در همین راستا، مبلغ ۶ میلیارد تومان در ۴۵ روز آینده به پروژه تزریق خواهد شد، به همین خاطر پیمانکار این پروژه نیز قول مساعد داده است که راه تهم ـ چورزق را تا هفته دفاع‌مقدس امسال به بهر‌ه‌برداری برساند و ما نیز تعهد دادیم که مابقی مطالبات پیمانکار را در سه ماهه اول سال آینده پرداخت کنیم.

نیکزاد با تأکید بر اینکه استان زنجان در سال گذشته ۷۰ پروژه راه‌سازی، ۲۰۰ پروژه مربوط به روستاها و یک پروژه ریلی با ۴۱ میلیارد تومان اعتبار در دست اجرا داشت، تصریح کرد: پروژه‌هایی که امروز در این استان کلنگ‌زنی و یا مورد بازدید قرار گرفتند، به لحاظ زمانی، مدت‌دار بوده و تصمیمات لازم برای اینکه این پروژه‌ها در سال آینده به اتمام برسد، اتخاذ خواهد شد.

این عضو هیات دولت در خصوص برنامه‌های پیشنهادی خود برای وزارت زیربنایی، اظهار کرد: اگر قرار باشد به‌عنوان وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهور در وزارت زیربنایی خدمت کنم، برنامه‌ مفصلی را در قالب توسعه ناوگان هوایی، کاهش عمر ناوگان‌ها، ساخت راه‌آهن، آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها، توسعه بندر، توسعه ناوگان ریلی، کاهش عمر ناوگان بار و مسافر در امر اتوبوس، مینی‌بوس و سواری‌های شخصی، ادامه و اتمام پروژه‌های شروع شده مسکن‌مهر، احیای مجدد و طبق برنامه بافت فرسوده شهری و همچنین سایر برنامه‌هایی که در زمینه ساخت بیمارستان‌ها، اتمام پروژه‌های مربوط به وزارت مسکن و شهرسازی و ورزشگاه‌ها می‌باشد، به مجلس ارائه خواهد شد.

به گزارش بنانیوز به نقل از ایسنا، وزیر مسکن و شهرسازی با تأکید بر اینکه زنجان جزو استان‌های موفق در بحث مسکن‌مهر به‌شمار می‌رود، ابراز کرد: در این استان ۴۳ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی‌مهر با ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در سال گذشته و امسال در دست ساخت داریم که ۲۲ هزار و ۵۰۰ واحد، تکلیف واحدهای مسکونی شهری می‌باشد که استان زنجان در این زمینه بیش از تعهد خود عمل کرده است. همچنین ۳ هزار و ۲۰۰ واحد در بافت فرسوده و ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد نیز در قالب واحدهای روستایی در دست احداث می‌باشد.

نیکزاد با اشاره به اینکه برای مرحله دوم واگذاری مسکن‌مهر در استان زنجان که تا به امروز مطابق با برنامه زمان‌بندی شده پیش رفته است، ۱۰ هزار و ۲۰۰ واحد آماده تحویل به متقاضیان می‌باشد، گفت: به هیچ وجه برای پرداخت تسهیلات مسکن‌مهر در روستاها و شهرهای استان زنجان با مشکل مواجه نیستیم و با توجه به اینکه هیچ‌کدام از این پروژه‌ها بدون آماده‌سازی، اجرایی نمی‌شود، همه ساخت و سازها در این زمینه به شیوه اصولی و فنی است که با واگذاری مرحله دوم، تحول اساسی را در بحث مسکن‌مهر این استان، شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه قیمت زمین و اجاره مسکن در استان‌هایی نظیر زنجان، سمنان، اردبیل و کرمانشاه، روند مطلوبی داشته و افزایش چندانی مشاهده نشده است، افزود: متأسفانه اجاره‌بها در تهران، مشکلاتی را به‌وجود آورده است که در این زمینه نیز تصمیمات خوبی با همکاری وزارت دادگستری و اعمال قانون توسط تعزیرات و همچنین تعامل تنگاتنگ اتحادیه مشاوران املاک، اتخاذ شده است که اخبار قطعی آن طی هفته جاری به اطلاع عموم مردم خواهد رسید تا هم مستأجرها فشار زیادی را در این زمینه متحمل نشوند و هم مؤجرها، انصاف و عدالت را رعایت کنند.

وزیر مسکن و شهرسازی با اشاره به تأکید رئیس‌جمهور مبنی بر تحول اساسی در شهرسازی، خاطرنشان کرد: این موضوع در اولین جلسه سمینار استانداران مطرح شد که بر این اساس، اختیار شورای مسکن در امر مکان‌یابی و نحوه ساخت مسکن‌مهر به استانداران تفویض گردید که خوشبختانه این اقدام هم‌اکنون در استان زنجان به‌خوبی انجام شده است، اما از طرفی، تحول عظیمی در بحث شهرسازی در سطح کشور، مدنظر دولت است تا بتوانیم مسکن را به معنای واقعی بسازیم که کار کارشناسی نیز در این زمینه در حال انجام است.

همچنین نیکزاد در جلسه شورای مسکن استان زنجان با قدردانی از تلاش‌های مطلوب متولیان مسکن و راه در این استان، اظهار کرد: ساختن کشور وظیفه همه مسئولان است و باید در مدیریت اسلامی، الگویی برای همه دنیا باشیم.

وی با بیان اینکه استان زنجان با تلاش‌های صورت گرفته توسط مسئولان، در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته است، افزود: نباید پرداختن به مقوله مسکن‌مهر، مسئولان را از سایر فعالیت‌های عمرانی غافل کند، لذا همه باید در کنار یکدیگر به‌منظور عمران و آبادانی کشور بکوشیم که در این راستا ادغام وزارتخانه‌های راه و ترابری و مسکن و شهرسازی، همکاری‌ها را عمیق‌تر خواهد کرد.

وزیر مسکن و شهرسازی با تأکید بر اینکه مردم ولایت‌مدار ایران و به‌خصوص استان زنجان همواره قدردان زحمات مسئولان هستند، تصریح کرد: برای مردمی که از فهم و شعور سیاسی و اجتماعی برخوردارند، باید بیش از این‌ها تلاش کرد.

 

 

    نظرات