افـزایـش پـروازهـای مـشـهد ـ نـجـف

افـزایـش پـروازهـای مـشـهد ـ نـجـف

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی از افزایش پروازهای بین فرودگاه مشهد و نجف خبر داد.www.bananews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سعید چلندری امروز در بازدید عیسی عناد الشمری مدیر فرودگاه نجف که به اتفاق هیات همراه از فرودگاه مشهد بازدید کردند، افزایش همکاری و پروازهای بین دو فرودگاه را که به عنوان فرودگاه‌های شهرهای مذهبی فعالیت دارند، مهم و قابل توجه دانست.

وی اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۵ پرواز در هفته در مسیر مشهد ـ نجف توسط دو شرکت هواپیمایی العراقیه و ایرتور انجام و زائران عتبات عالیات جابه‌جا می‌شوند.

وی همچنین به بالا بودن میزان تقاضای مردم مشهد برای زیارت عتبات اشاره کرد و انتقال زائران را به صورت مستقیم موجب افزایش رضایتمندی آنان دانست.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه انتقال زائران از طریق آبادان و از طریق مرز زمینی موجب خستگی زائر و طولانی شدن مسیر می‌شود، امیدواریم با افزایش پروازها به نجف این مشکل مرتفع گردد.

در ادامه عیسی عناد، مدیر فرودگاه نجف، فرودگاه مشهد را از فرودگاه‌های مهم و قابل توجه دانست و افزایش همکاری‌های دوجانبه را در آینده خواستار شد.

وی همچنین اظهار کرد: در حال حاضر فرودگاه نجف ظرفیت پذیرش هزار زائر در روز را دارد که در آینده نزدیک این رقم به دو هزار زائر افزایش خواهد یافت.

وی گفت: طبق آمار یک سوم زائرانی که به عتبات از ایران و از طریق مرز هوایی مشرف می‌شوند مربوط به مشهد هستند.

مدیر فرودگاه نجف اظهار امیدواری کرد با ارتباط بیشتر بین دو فرودگاه، پروازها از یک فروند در روز به سه فروند افزایش یابد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۴۵ پرواز در روز از این فرودگاه انجام می شود که این رقم با برنامه‌ریزی صورت گرفته در حال افزایش است.

 

 

    نظرات