افــزایــش انــدک قـیـمت وام و اوراق

افــزایــش انــدک قـیـمت وام و اوراق

بررسی‌ها در بازار غیرقانونی خرید و فروش وام مسکن افزایش اندک قیمت وام و همچنین اوراق حق تقدم بانک مسکن را نشان می‌دهد.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، پرطرفدارترین تسهیلات خرید و فروش وام مسکن که همان تسهیلات ۱۸ میلیون تومانی است این روزها در بازار توسط مراکز خرید و فروش وام با قیمتی حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و در صورتی که مراکز خود اقدام به تهیه گواهی ضمانت کنند قیمت وام ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان بالا می‌رود به علاوه خریداران این نوع تسهیلات باید حدود ۳۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان هزینه برای قطعی رهنی، تنظیم مبایعه‌نامه، کد رهگیری و سایر موارد پرداخت کنند.

به گزارش بنانیوز به نقل از ایسنا، تفاوت قیمت ضمانت‌ها با محل کار ضامن‌ها ارتباط دارد؛ به عبارت دیگر ضمانت کارمندان برخی شرکت‌ها معتبرتر است اما در نهایت نوع ضامن تفاوتی ندارد.

همچنین دارندگان این تسهیلات می‌توانند وام خود را با قیمت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در صورت عدم ارائه گواهی ضمانت و حدود دو میلیون و ۵۰ هزار توان در صورت تهیه گواهی ضمانت به فروش برسانند.

برخی دست‌اندرکاران همین بازار معتقدند قیمت وام طی یک ماه گذشته تغییر چندانی نکرده است.

از سوی دیگر بررسی‌ها نشان از افزایش قیمت اوراق حق تقدم بانک مسکن هم دارد. به طوری‌که هر برگ اوراق یک میلیون تومانی حق تقدم بانک مسکن در بورس با قیمتی ۱۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود و در صورتی که خریداران قصد تهیه این اوراق را از بازار آزاد داشته باشند قیمت اوراق حدود ۱۶۲ هزار تومان خواهد بود.

 

 

    نظرات