تعیین تکلیف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شرق تهران

تعیین تکلیف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شرق تهران

www.BanaNews.irمعاون عمرانی استاندار تهران از طرح معاوضه زمین‌هایی که امکان ساخت روی آنها در «سرخه‌حصار» وجود ندارد با زمین‌های قابل ساخت‌وساز در شهر جدید «پردیس» خبر داد و گفت: برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز، زمینی در منطقه پردیس برای معاوضه با زمین‌های «سرخه حصار» در نظر گرفته شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدرضا محمودی در این باره به ایسنا گفت: استانداری پیشنهاد معاوضه زمین را به شورای عالی مسکن و شهرسازی ارائه کرده و در این راستا، زمینی در منطقه «پردیس» برای این معاوضه در نظر گرفته شده است و در مرحله انتقال اسناد و رفع معارضین است تا این جابه‌جایی زمین‌ها بین دو منطقه انجام شود.

معاون استانداری تهران همچنین در مورد جلوگیری از ساخت‌وسازها در ارتفاعات بالای ۱۸۰۰ متر نیز گفت: در بالای ارتفاعات ۱۸۰۰ ساخت‌و‌سازی انجام نمی‌شود و شهرداری محکم ایستاده تا چنین ساخت و سازهایی صورت نگیرد. در این راستا برجی که در بالای ارتفاعات ۱۸۰۰ متر احداث شده بود از سوی شهرداری منطقه یک تخریب شد. به گفته محمودی، در این ارتفاعات ساخت و سازی صورت نمی‌گیرد، شاید در حد حصار کشی و بلوک بندی برای مشخص شدن محدوده زمین‌ها است؛ چراکه ساخت و سازهای غیرقانونی از سوی شهرداری تخریب می‌شود و امکان ساخت و ساز در ارتفاعات بالای ۱۸۰۰ متر مطلقا وجود ندارد.

 

 

    نظرات