توسعه کشت گلخانه ای از راهکارهای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی است

پنجمین میز خدمت امور منابع آب شهرستانهای قاین و زیرکوه با هدف ارائه خدمات مرتبط با حوزه منابع آب به بهره برداران بخش کشاورزی ، در محل مسجد محمد رسول الله (ص) شهر اسفدن از توابع شهرستان قاینات برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی، مدیر امور منابع آب شهرستانهای قاینات و زیرکوه ضمن اشاره به برگزاری میز خدمت ویژه بهره برداران بخش کشاورزی در شهرستانهای قاین و زیرکوه اظهار داشت: تغییر نوع کشت و کشت محصولاتی که نیاز به آب کمتری دارند و توسعه کشت گلخانه ای از راهکارهای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی است.

"محمد علی شهابی" با اشاره به کاهش بارندگی ها و خشکسالی های چند ساله در شهرستان، خواستار استفاده بهینه آب و افزایش راندمان بهره وری در واحد سطح شده و خاطر نشان ساخت: با توجه به شرایط موجود باید نسبت به تهیه الگوی کشت برای مناطق مختلف شهرستان اقدام شود که این امر مستلزم عزم جدی همه ارگان ها به ویژه کشاورزان و بهره برداران چاه های کشاورزی می باشد.

وی افزود: در راستای تشریح طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی تصمیم به برگزاری میز خدمت و در واقع پاسخ گویی به درخواست و سوالات بهره برداران بخش کشاورزی در دشت های مختلف شهرستان گرفته شده است که پنجمین میز خدمت در محل مسجد محمد رسول ا... (ص) شهر اسفدن واقع در دشت ممنوعه اسفدن به مدت دو ساعت برگزار شد.

گفتنی است قبل از برگزاری میز خدمت، مدیر امور منابع آب شهرستانهای قاین و زیرکوه و کارشناسان امور با امام جمعه شهر اسفدن دیدار و گزارشی از اقدامات انجام شده توسط امور منابع آب را ارائه داد.

همچنین پس از برگزاری میز خدمت، بنا بر درخواست نمایندگان چاه های کشاورزی از دو حلقه چاه بازدید و پاسخ لازم به موارد درخواستی داده شد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات