قیمت‌های پیشنهادی بلیت برخی قطارها به ستاد هدفمندی یارانه‌ها

قیمت‌های پیشنهادی بلیت برخی قطارها به ستاد هدفمندی یارانه‌ها

www.BanaNews.irدر حالی که مدیرعامل راه‌آهن از مذاکره با ستاد هدفمند‌سازی یارانه‌ها درباره قیمت‌های جدید بلیت قطار خبر می‌دهد، قیمت‌های پیشنهادی به این ستاد نشان از افزایش منطقی پس از آزاد‌سازی قیمت‌ حامل‌های انرژی دارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عبد‌العلی صاحب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص احتمال تغییرات قیمت بلیت قطار، اظهار داشت: در این‌باره با ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها در حال مذاکره هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش هزینه‌ای که ناشی از افزایش قیمت سوخت در ناوگان ریلی کشور با آن مواجه شدیم، با ستاد به مذاکره پرداختیم و مستندات خود را ارائه داده‌ایم که قطعاً پس از رسیدگی به این امر و بررسی جوانب موضوع توسط کارشناسان ستاد هدفمندی یارانه‌ها، دولت هر تکلیفی را مشخص کند، اجرا خواهیم کرد.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: تاکنون از دی‌ماه سال گذشته همزمان با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، نفت‌گاز ۱۵۰۰ ریالی به حساب شرکت راه‌آهن منظور شده است که بخش از مابه‌تفاوت قیمت آن را قبل از سال ۹۰ ‌به کمک دولت پرداخت کردیم و بخشی دیگر نیز طی قرارداد با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به صورت اعتباری جزو بدهکاری راه‌آهن محسوب شود.

معاون وزیر راه و ترابری افزود: قطعاً بعد از اینکه قیمت بلیت قطار از سوی ستاد تعیین تکلیف شد و یا دولت روشی برای جبران هزینه‌های راه‌آهن تعیین کرد، بدهی‌ها به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ‌پرداخت خواهد شد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر نفت‌گاز هر لیتر ۱۵۰۰ ریال در اختیار لکوموتیوهای راه‌آهن قرار می‌گیرد و سایر مصارف راه‌آهن در بخش نفت‌گاز از این قیمت جدا است.

صاحب‌محمدی تصریح کرد: تمامی ادوات مربوط به حمل و نقل نظیر رستوران قطار، مولد و خودکشش ‌نفت ‌گاز ۱۵۰۰ ریالی دریافت می‌کنند.

به گزارش بنانیوز به نقل از فارس، با وجود آنکه قیمت‌های جدید بلیت قطار کماکان در ستاد هدفمندی یارانه‌‌ها در حال بررسی است، اما برخی قیمت‌های پیشنهادی راه‌آهن در مسیر تهران - مشهد که احتمال تصویب آنها از سوی این ستاد وجود دارد، به شرح زیر است.

-قطار لوکس ۶ نفره: قیمت فعلی: ۱۲۰۰۰۰ ریال قیمت پیشنهادی: ۱۳۷۰۰۰ ریال

-پردیس قیمت فعلی: ۲۵۵۰۰۰ ریال قیمت پیشنهادی: ۲۹۱۰۰۰ ریال

-توربوترن سالنی قیمت فعلی: ۱۷۵۰۰۰ ریال قیمت پیشنهادی: ۱۹۱۰۰۰ ریال

-درجه دو اتوبوسی سالنی قیمت فعلی: ۵۰۰۰۰ ریال قیمت پیشنهادی: ۵۷۰۰۰ ریال

-اتوبوسی سالنی قیمت فعلی: ۶۰۰۰۰ ریال قیمت پیشنهادی: ۶۸۵۰۰ ریال

-کویر قیمت فعلی: ۱۶۰۰۰۰ ریال قیمت پیشنهادی: ۱۸۲۵۰۰ ریال

-لوکس۴نفره کوپه قیمت فعلی: ۱۸۰۰۰۰ ریال قیمت پیشنهادی: ۲۲۰۰۰۰ ریال

-پلور سبز قیمت فعلی: ۲۳۵۰۰۰ ریال قیمت پیشنهادی: ۲۶۸۰۰۰ ریال

-غزال قیمت فعلی: ۲۶۵۰۰۰ ریال قیمت پیشنهادی: ۳۰۲۰۰۰ ریال

-دلیجان قیمت فعلی: ۱۶۶۰۰۰ ریال قیمت پیشنهادی: ۱۸۹۵۰۰ ریال

 

قیمت‌های فوق تنها قیمت‌های پیشنهادی به ستاد هدفمندی یارانه‌ها است و هنوز مورد تصویب این ستاد قرار نگرفته است.

 

    نظرات