تقدیر رئیس مجمع نمایندگان ازعملکرد موفق سازمان آب و برق...

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان از عملکرد موفق سازمان آب و برق خوزستان در تامین آب کشت تابستانه تقدیر کرد.

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، در نشست تخصصی نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی و سرپرست فرمانداری هویزه با "فرهاد ایزدجو" مدیرعامل و جمعی از معاونان و مسئولان صنعت آب و برق خوزستان به بررسی مشکلات حوزه این شهرستان پرداختند و پس از گفتگو پیرامون لایروبی و تامین آب شرب شهر رفیع از توابع شهرستان هویزه، "قاسم ساعدی" رئیس مجمع نمایندگان خوزستان از اقدامات سازمان آب و برق خوزستان در حوزه تامین آب مطلوب تابستانه تقدیر و تشکر کرد.
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در این نشست ضمن تشریح اقدامات مجموعه صنعت آب و برق در لایروبی زهکش های اصلی کرخه جنوبی در مقطع شهرستان هویزه و دشت آزادگان، اظهار داشت: در سال گذشته حدود ۱۱۰۰۰ هزار هکتار کشت تابستانه با الگوی کشت برنج صورت گرفت که حدود ۴۵۰۰ هکتار از اراضی حاشیه این زهکشها به دلیل طغیان و عدم ظرفیت کافی در عبور زه آب ها دچار آب گرفتگی شدند، اما در سال جاری با اقدامات مجموعه سازمان آب و برق خوزستان نسبت به تعریض، لایروبی و افزایش برم زهکش ها توانستیم ظرفیت آبگذری زهکش ها را افزایش و آب گرفتگی اراضی کشاورزی فوق جلوگیری شود.
وی افزود: علی رغم کشت حدود ۳۰۰۰۰ هزار هکتار اراضی درون شبکه های کرخه جنوبی حداکثر ۳۰۰ تا ۴۰۰هکتار اراضی، و علیرغم توصیه های از قبل داده شده دچار آب گرفتگی شده اند.
فرهاد ایردجو مبلغ اعتبارهزینه شده در این دو زهکش را ۲۶ میلیارد تومان اعلام و عنوان کرد: این هزینه ها 100% از منابع داخلی سازمان آب و برق بوده است.
وی سپس به برنامه لایروبی انتهای رودخانه های هوفل و نیسان نیز اشاره و تصریح کرد: تا حداکثر ۱۰ روز دیگر با انتخاب پیمانکار عملیات لایروبی شروع و حداکثر ظرف مدت بازه ۴۵ روزه به پایان می رسد و درخصوص تامین آب شرب شهر رفیع از توابع شهرستان هویزه نیز اقدامات لازم انجام و بزودی به بهره برداری می رسد.
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه سیلاب فروردین امسال به بسیاری از زیرساخت های شبکه ها و تاسیسات تامین و انتقال آب آسیب فراوانی رسانده بود ولی با تلاش و پیگیری های مستمر و شبانه روزی مجموعه صنعت آب و برق بستر لازم به منظور انجام کشت تابستانه در دشت آزادگان برای کاهش آلام مردم آسیب دیده فراهم شد.
گفتنی است پس از این نشست فرهاد ایزدجو، مدیرعامل سازمان   آب و برق خوزستان و جمعی از معاونان و هیئت همراه از ایستگاه پمپاژ معرض و چندین پروژه دیگر اجرا شده توسط مجموعه آب و برق بازدید کردند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات