اقدمات شهرداری مشهد نشان داد می توان در این شرایط اقتصادی هم کارهای  ...

اقدمات شهرداری مشهد نشان داد می توان در این شرایط اقتصادی هم کارهای ...

اقدمات شهرداری مشهد نشان داد می توان در این شرایط اقتصادی هم کارهای بسیار بزرگ انجام داد/ قطارشهری مشهد در برخی زمینه ها در کشور اول است

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تقدیر از اقدامات انجام شده در پروژه خط دو و سه قطار شهری مشهد گفت: بازدید امروز از اقدامات شهرداری مشهد در پروژه های قطار شهری نشان داد که در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی با برنامه ریزی منسجم و اتکا به توانمندی های داخلی می توان کارهای بسیار بزرگی را انجام داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، فرهاد دژپسند در حاشیه بازدید از خطوط قطار شهری مشهد که علیرضا رزم حسینی، استاندار خراسان رضوی،  محمدرضا کلائی، شهردار مشهد،  حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی، نماینده مردم مشهد  و کلات در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا حیدری، رییس شورای اسلامی شهر مشهد، جمعی از اعضای شورای اسلامی مشهد و معاونین شهردار مشهد صورت گرفت، افزود: بازدید امروز از اقدامات شهرداری مشهد در پروژه های قطار شهری نشان داد که در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی با برنامه ریزی منسجم و با اتکای به توانمندی های داخلی می توان کارهای بسیار بزرگی را انجام داد.
وی اضافه کرد: امروز شاهد بودم که در ابتکاری خوب برای اولین بار دستگاه حفار پس از 5 کیلومتر حفاری از زیر زمین خارج شد و تمامی تعمیرات مورد نیاز و به روز رسانی دستگاه طی مدت فعالیتش در زیر زمین انجام شده است.
وی تصریح کرد: نکته مهم تر این است که برنامه ریزی به گونه ای انجام شده بود که دستگاه حفار درست در نقطه هدف و بدون ذره ای انحراف از محل مورد نظر خارج شود که نشان می دهد، تیمی که در قطار شهری و مدیریت شهری مشهد برنامه ریزی و کار می کنند بسیار قوی و با درایت هستند.
وی با بیان اینکه مدیریت شهری مشهد با اتکا به نیروی جوان این اقدامات را انجام می دهد، اظهار کرد: استفاده از نیروهای خلاق و کاربلد با استفاده از ظرفیت های داخلی، یکی از ویژگی های مدیریت شهری شهرداری مشهد است.
دژپسند ادامه داد: بر اساس اطلاعاتی که اعلام شد بسیاری از قطعات مورد نیاز قطار شهری نیز در مشهد بومی سازی شده است، همچنین اورهال کردن (به روز رسانی) دستگاه های حفار نیز توسط متخصصان داخلی انجام می شود که این اقدامات ما را به تدریج به سمت کاهش وابستگی خارجی می برد که بسیار اهمت دارد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با توجه به تجربیات و برنامه های استاندار خراسان رضوی که به دور از مسائل سیاسی در راستای توسعه استان حرکت می کند، خراسان رضوی به ویژه مشهد با اقداماتی نظیر همین قطار شهری می تواند الگوی سایر استان ها و شهرهای کشور باشد.
وی با بیان اینکه قطارشهری مشهد در برخی موارد در کشور اول است، اظهارکرد: قابلیت ها و ویژگی های خاصی در قطار شهری مشهد وجود دارد که باید از این بابت به مدیریت شهری مشهد تبریک گفت که این ها از برکات حضرت رضا(ع) است.
وی افزود: خراسان رضوی ویژگی های خاصی دارد، استاندار نیز مدیری با درایت است که به موضوعات اقتصادی توجه دارد و به شدت حواشی سیاسی دوری می کند.
دژپسند اضافه کرد: استاندار خراسان رضوی و شهرداری مشهد در حال ارائه الگوهای جدید تامین منابع اقتصادی هستند و آن رهایی از بودجه و کمک های دولت است که این موضوع یکی از دست آوردهای مهم مدیریت استان در دوره جدید است که اساسا خودشان را به منابع مالی کم دولتی متکی نکنند، البته این به معنای عدم استفاده صرف نیست بلکه از آن به عنوان اهرم حرکت استفاده خواهند کرد.
وی بیان کرد: الگوهای تامین مالی که شهردار مشهد در نشست امروز ارائه کردند، الگوهای مالی خوبی هستند.
کلائی ادامه داد: البته ما نیز در دولت سعی می کنیم که کمک های بانک ها و صندوق توسعه ملی به این سمت هدایت شود و خودمان نیز در دولت به اندازه توانمان کمک خواهیم کرد اما باید بر این نکته تاکید شود که مدیریت جدید استان و مشهد در حال رها کردن خود از بودجه های دولت با روش های تامین منابع مالی جدید و مدرن هستند که تاثیرات آن سال های آینده بیشتر مشخص خواهد شد.
گفتنی است؛ فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز پس از نشست با شهردار مشهد، از ایستگاه های الندشت و کوهسنگی خط دو قطار شهری و تونل خط سه در میدان شهدا و امامیه بازدید و از نزدیک شاهد رسیدن دستگاه حفار پس از 5 کیلومتر حفاری تونل خط سه در جبهه غربی از زیر زمین و رسیدن به ایستگاه امامت بود.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات