بررسی مدل های جدید تامین منابع مالی برای پروژه های شهر مشهد درجلسه  ...

بررسی مدل های جدید تامین منابع مالی برای پروژه های شهر مشهد درجلسه ...

بررسی مدل های جدید تامین منابع مالی برای پروژه های شهر مشهد درجلسه سران قوا

شهردار مشهد ضمن اشاره به پیشنهاد دو مدل جدید تامین منابع مالی برای اجرای پروژه های زیر ساختی شهر مشهد گفت: مدل های جدید تامین منابع مالی پروژه های زیرساختی شهر مشهد در جلسه سران قوا بررسی خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلائی در حاشیه بازدید از خط دو و سه قطار شهری مشهد که با حضور فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد و دارایی، علیرضا رزم حسینی، استاندار خراسان رضوی، حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی، نماینده مردم مشهد  و کلات در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا حیدری، رییس شورای اسلامی شهر مشهد، جمعی از اعضای شورای اسلامی مشهد و معاونین شهردار مشهد انجام شد؛ با بیان مطلب بالا افزود: صبح امروز و در نشستی که با وزیر اقتصاد داشتیم دو مدل جدید تامین مالی برای اجرای زیرساخت های شهر مشهد را که مد نظر داشتیم را ارائه کردیم.
وی اضافه کرد: خوشبختانه وزیر اقتصاد این مدل های جدید را پسندیدند و قرار شد مدل های مذکور در جلسه سران قوا مورد بررسی قرار گیرد.
کلائی به هدف بازدید وزیر اقتصاد از خطوط قطار شهری مشهد اشاره و ادامه داد: با توجه به اینکه قطار شهری مشهد یک پروژه ملی است نیاز است مدام از سوی سطوح بالای مدیریتی کشور رصد و به انجام آن کمک شود.
وی تصریح کرد: امروز همزمان با بازدید آقای وزیر از خط دو و سه قطار شهری، طبق برنامه ریزی های انجام شده دستگاه حفار نیز پس از 5 کیلومتر حفاری با دقت بسیار بالا از محلی که مشخص شده بود به ایستگاه امامت 49 رسید.
شهردار مشهد با بیان اینکه این اتفاق از چند جهت برای ما مهم است؛ اظهارکرد: اول از این جهت که امروز شاهد ثبت یک رکورد بودیم زیرا دستگاه حفار بدون اینکه در طول مسیر از زیر زمین خارج شود 5کیلومتر حفاری را انجام داد.
وی ادامه داد: اگر قرار بود دستگاه حفار برای تعمیرات و رسیدگی هر بار و پس از مدتی حفاری از زیر زمین خارج شود نیازمند ایجاد شفتی بودیم که خود این کار چند ماه زمان نیاز داشت اما همکارن ما در قطار شهری و قرارگاه  تمامی تعمیرات مورد نیاز را در زیر زمین انجام دادند و امروز دستگاه حفار پس از 5 کیلومتر حفاری از ایستگاه امامت از زیر زمین خارج شد، که کار قابل توجهی است.
وی گفت: موضوع دیگر اینکه در طول حفاری دستگاه حفار از مسیر و محل های مهمی عبور کرد که هرکدام ریسک های خاص خودش را داشت اما بدون مشکل از این محل ها عبور کرد.
کلائی افزود: مساله حائز اهمیت اکنون، قرارگرفتن حفار در مکانی مناسب در غرب مشهد است، محلی که خط سه قطار شهری می تواند منطقه وسیع و پرجمعیت غرب مشهد را پوشش دهد.
شهردار مشهد با بیان اینکه برای پیشبرد کارها در خط سه قطار شهری مشهد به جز مسائل مالی با موضوع و مشکل فنی در اجرای کار روبرو نیستیم، اظهارکرد: اگر منابع مالی تامین شود امکان آن را داریم که این بخش از خط سه قطار شهری در غرب مشهد را نیز اجرا کرده و منطقه غرب و جنوب غرب مشهد را از طریق قطار شهری به هم متصل کنیم.
وی ادامه داد: البته در حال حاضر تنها به راه اندازی و بهره برداری از 5.2 کیلومتر خط سه در هسته مرکزی شهر از میدان شهدا تا پایانه امام رضا(ع) فکر می کنیم اما امیدواریم بتوانیم با تامین منابع مالی از چند ماه آینده به سمت برنامه ریزی برای بهره برداری از بخش دیگری از خط سه قطار شهری در غرب مشهد نیز حرکت کنیم.
گفتنی است؛ فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی صبح امروز پس از نشست با شهردار مشهد، از ایستگاه های الندشت و کوهسنگی خط دو قطار شهری، تونل خط سه در میدان شهدا و امامیه نیز بازدید و از نزدیک شاهد خروج دستگاه حفار پس از 5 کیلومتر حفاری تونل خط سه در جبهه غربی از زیر زمین و رسیدن به ایستگاه امامت بود.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات