پدافند غیرعامل اصلی اساسی در برابر تهدیدات نوین

مدیر گروه بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی، پدافند غیرعامل را اصلی اساسی در صیانت از کشور در برابر تهدیدات نوین و بهترین راهکار افزایش آستانه مقاومت ملی برشمرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی، مهندس علیرضا نعیمی گفت: پدافند غیر عامل مجموعه تدابیر، تمهیدات، اقدامات و طرح‌های غیر مسلحانه و پیشگیرانه در قالب غیر نظامی برای ارتقای پایداری ملی، افزایش باز دارندگی، آمادگی در برابر تهاجمات نظامی، فرهنگی و عملیات روانی دشمن و کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌ها و تاسیسات تجهیزات، اسناد و شریان‌های حیاتی و مهم کشور در برابر انواع تهدیدات است و جزو الزامات و ضرورت دستگاه‌های اجرایی است .

مهندس نعیمی با تشریح شرایط کشور در ارتباط با پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیر عامل از تاکیدات مقام معظم رهبری است و مدیران ما باید به این مقوله توجه جدی داشته باشند و نیازهای روز جامعه را برآورده نمایند، بنابراین توسعه بدون توجه به مقوله پدافند غیر عامل، کشور را دچار چالش خواهد کرد .

مدیر گروه بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی بیان داشت: هشتم آبان ماه سالروز پدافند غیرعامل، فرصت مغتنمی است که با اجرای برنامه های مفید، متنوع و فراگیر در عرصه  های عمومی و تخصصی نسبت به معرفی دستاوردهای حوزه پدافند غیرعامل و گفتمان سازی عمومی و نهادینه کردن آن در جامعه اقدام شود.

وی ابراز امیدواری کرد و گفت: امید است با عنایت به رهنمودها و تاکیدات مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا حضرت امام خامنه ای بر رعایت پدافند غیرعامل در برابر تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن به منظور مصونیت بخشی، تاب آوری و ایمن سازی زیرساخت های حیاتی، حساس و مهم کشور با روحیه جهادی، اقدام بسیجی و مدیریت انقلابی و کارآمد، با استفاده از توانمندی و ظرفیت دستگاههای اجرایی کشور در تعمیق و نهادینه سازی پدافند غیرعامل در طرح ها و برنامه ها اقدام شایسته بعمل آید.

مهندس نعیمی  در ادامه با اشاره به اهداف پدافند غیر عامل خاطرنشان کرد: افزایش بازدارندگی، ارتقای پایداری در مقابل تهدیدات دشمن، بالا بردن قابلیت‌ بقا و تقلیل آسیب پذیری و کاهش خسارت و صدمات تاسیسات، تجهیزات و نیروی انسانی مراکز حیاتی، حساس و مهم نظامی و غیر نظامی کشور در برابر تهدیدات و عملیات دشمن را از اهداف و عوامل مهم پدافند غیرعامل است .

مدیر گروه بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل به‌عنوان یک نیاز اساسی در بخش آب،اظهار کرد: نهادینه کردن اصول و ضوابط پدافند غیر عامل و بالابردن ضریب امنیت پایدار در سیستم‌های تامین و توزیع آب و سایر اقدامات در این خصوص در حوزه آب ضروری به نظر می رسد و باید در چرخه مطالعه، طراحی و اجرای پروژه ها بحث مهندسی پدافند غیر عامل در نظر گرفته شود تا بتوانیم خدمات مطمئن و مطلوبی به مردم ارائه دهیم .

وی در پایان آموزش و اطلاع رسانی، برگزاری مانور و سخنرانی را از جمله برنامه های شرکت آب منطقه ای مرکزی در این هفته برشمرد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    منبع خبر

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی یک شرکت می باشد

      نظرات