۲۲۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در چهارمحال و بختیاری رفع تصرف شد

۲۲۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در چهارمحال و بختیاری رفع تصرف شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، شهرام احمدی اظهار داشت: ۲۲۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده هلن واقع در شهرستان اردل از طریق شخم و شیار تغییر کاربری شده بود و با پیگیری حفاظت محیط زیست استان و دستور مقام قضایی، رفع تصرف و به وضعیت سابق بازگردانده شد. وی افزود: تعداد ۶ نفر متخلف در جریان این تصرف‌ها به دستگاه قضا معرفی و به رفع تصرف و اعاده به وضع سابق اراضی ملی محکوم شدند.
این مقام مسئول حفاظت از اراضی ملی مناطق تحت مدیریت استان را از اولویت های این دستگاه عنوان کرد که این حفاظت و حراست با تلاش و پیگیری‌های یگان حفاظت محیط زیست استان انجام می‌شود.
از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا کنون ۲۰۵۳۰۰ متر مربع از اراضی ملی واقع در شهرستان اردل رفع تصرف شده است.
شهرستان اردل یکی از شهرستان های استان چهارمحال و بختیاری است و با  وسعتی به پهنای ۱۸۳۳ کیلومتر مربع محدوده‌ای معادل ۱۱ درصد از مساحت استان را در بر گرفته است و در فاصله ۸۶ کیلومتری بروجن و ۷۵ کیلومتری جنوب غربی شهرکرد (مرکز استان)، در مسیر جاده ارتباطی استان خوزستان به استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد و منطقه حفاظت شده هلن با ۴۰ هزار هکتار وسعت پس از سبزکوه دومین منطقه حفاظت شده چهارمحال و بختیاری است، که درمحدوده شهرستان های اردل، لردگان و کیار با فاصله تقریبی ۱۱۰ کیلومتری از مرکز استان واقع شده است.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات