دستیابی به فناوری مقاوم‌سازی تجهیزات برقی در برابر حوادث طبیعی

دستیابی به فناوری مقاوم‌سازی تجهیزات برقی در برابر حوادث طبیعی

مدیرعامل شرکت مهندسی آساکو در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) افزود: استفاده از این فناوری در فرآیند تعمیر و نگهداری خطوط انتقال طی یک دوره ۱۵ ساله، در مقایسه با روش‌های سنتی ۵۰ درصد صرفه‌جویی ریالی به دنبال دارد.
امین کاوه با بیان اینکه کشور ایران در اقلیم‌های مختلف در معرض آسیب‌های ناشی از مخاطرات طبیعی از جمله سیل و زلزله قرار دارد و فناوری مقاوم سازی تجهیزات صنعت برق در کاهش این آسیب‌ها بسیار موثر است، گفت: در حال حاضر طرح جدید مقاوم‌سازی شرکت آساکو در ۷ استان در حال اجراست و این آمادگی وجود دارد که با اجرای این طرح ضمن در نظر گرفتن شرایط مختلف منطقه‌ای، هزینه‌های نگهداری تاسیسات صنعت برق در کشور را تا ۵۰ درصد کاهش دهیم.
وی ادامه داد: پیش از این برای مقاوم سازی سازه‌ها از روش‌های سنتی همچنین گابیون بندی، دیوار حائل و روش‌های خاکریزی استفاده می‌شد که پس از مدت یک یا دو سال نیاز به بازسازی و ترمیم داشت و هزینه‌های تعمیرات و نگهداری را به شدت افزایش می‌داد، در حالی که استفاده از روش جدید صنعت برق را طی یک دوره ۱۵ ساله از هرگونه هزینه بازسازی بی‌نیاز می‌کند.
روش‌های به‌کار گرفته شده در حوزه بسترسازی طرح جدید، شامل میکروپایل (ریز شمع)، اختلاط عمیق خاک (DSM)، جت گروتینگ (تزریق پرفشار) و هلیکال پایل (شمع‌های مارپیچ) عنوان شده است.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات