تبریز میزبان مدیران بازرسی و نظارت شهرداری های کلانشهرها

تبریز میزبان مدیران بازرسی و نظارت شهرداری های کلانشهرها

پانزدهمین نشست ادواری و معاونین بازرسی و نظارت شهرداری‌های کلانشهرهای کشور به میزبانی شهرداری تبریز گشایش یافت.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عصر چهارشنبه پانزدهمین نشست ادواری مدیران و معاونان بازرسی و نظارت شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور با هدف بررسی راه‌کارهای عملی و اجرایی تقویت سیستم نظارت و کنترل در مجموعه مدیریت شهری کشور و نیز تبیین روش‌ها و شیوه‌های نوین بازرسی و مراقبت از مجموعه در برابر تخلفات احتمالی برگزار و مدیران بازرسی و نظارت کلان‌شهرها طی آن به تبادل نظر در خصوص موارد و برنامه‌های پیشنهادی اعضای کمیته خواهند پرداخت.

در این نشست کمیته بازرسی و نظارت شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور، مدیران بازرسی شهرداری‌های تهران، تبریز، شیراز، اصفهان، مشهد، اهواز، کرج و قم حضور دارند و طی دو روز به بحث و تبادل نظر در خصوص مباحث و موضوعات مربوط به بازرسی و نظارت در بدنه مدیریتی شهرداری‌های کشور خواهند پرداخت.

شهروند محوری، منشور خدمت نهاد بازرسی شهرداری‌ها

شهردار تبریز بر لزوم شهروند محوری در ارایه خدمات از سوی نهادهای بازرسی و نظارت شهرداری‌های کشور تأکید کرد.

علیرضا نوین با تأکید بر این که بازرسی به عنوان چشم و گوش شهرداری و مردم، وظیفه دفاع و احصای متقابل حقوق شهرداری و شهروندان را برعهده دارد، اولویت‌دهی به پی‌گیری و پاسخگویی به شکایات شهروندان از سوی نهادهای بازرسی را اصلی ترین وظیفه این نهاد عنوان کرد.

وی افزود: رسیدگی به مشکلات و شکایات مردم، تکریم ارباب رجوع، اعتمادسازی نزد مردم نسبت به خدمات و عملکرد شهرداری‌ها، تلاش برای اصلاح ساختار اداری شهرداری، نهادینه کردن اصل قانونمندی و قانون‌مداری در داخل شهرداری و نزد افکار عمومی، توجه به استقرار سلامت اداری و سالم‌سازی محیط از دیگر وظایف نهادهای بازرسی و نظارت در مجموعه شهرداری‌های کشور است.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود همچنین خواستار تعامل و همکاری هرچه بیشتر نهادهای بازرسی شهرداری با سازمان بازرسی کل کشور به منظور بهبود وضعیت خدمات‌رسانی این نهادها شد.

نوین در ادامه از مدیران بازرسی و نظارت شهرداری‌های کلانشهرها خواست اصلی‌ترین محور تلاش‌های خود را بر افزایش سطح کارآمدی شهرداری‌ها متمرکز کنند.

نهاد بازرسی، بازوی پشتیبان شهرداری است

در این آیین گشایش این نشست همچنین مدیر بازرسی و نظارت شهرداری تبریز، این مجموعه را پشتیبان نظارتی شهرداری‌های در سطح کلانشهرها عنوان کرد.

جلیل باحجب به اهداف برپایی این نشست اشاره و بیان کرد: این نشست با هدف بررسی راه‌کارهای عملی و اجرایی تقویت سیستم نظارت و کنترل در مجموعه مدیریت شهری کشور و نیز تبیین روش‌ها و شیوه‌های نوین بازرسی و مراقبت از مجموعه در برابر تخلفات احتمالی برگزار شده و مدیران بازرسی و نظارت کلانشهرها طی آن به تبادل نظر در خصوص موارد و برنامه‌های پیشنهادی اعضای کمیته خواهند پرداخت.

وی با تأکید بر اینکه بازرسی و نظارت در بدنه شهرداری به معنای مچ‌گیری نیست، تقویت سیستم‌ها و روش‌های نظارتی و کنترلی در بدنه شهرداری به عنوان نزدیک‌ترین لایه مدیریت اجرایی را ضامن بهبود خدمات و افزایش سطح رضایتمندی شهروندان دانست.

مدیر بازرسی و نظارت شهرداری تبریز در ادامه تلاش برای سالم‌سازی محیط برای ارایه خدمات بهینه به مردم، ارایه آموزش‌های مرتبت به منظور افزایش کارایی و بهره‌وری مدیران و پرسنل شهرداری و در کنار آن کاهش تخلفات، شناسایی گلوگاه‌های تخلفات احتمالی و برنامه‌ریزی برای جلوگیری از هرگونه تخلف را از جمله اقدامات سال‌های اخیر مدیریت بازرسی و نظارت شهرداری تبریز برشمرد.

باحجب ابراز امیدواری کرد در سایه برپایی این قبیل نشست‌های تخصصی، زمینه برای افزایش بهره‌وری، ارتقای سطح خدمات‌رسانی به شهروندان در مجموعه شهرداری‌ها، کاهش تخلفات، سالم‌سازی محیط و نیز افزایش سطح رضایتمندی مردم از خدمات شهرداری فراهم شود.

 

 

    نظرات