بدون برنامه درست نمي‌توان كيفيت خدمات را افزايش داد

بدون برنامه درست نمي‌توان كيفيت خدمات را افزايش داد

شهردار اصفهان با تأكيد بر اينكه امسال با طرح‌ها و برنامه‌هاي متعدد گام‌هاي خوبي در راستاي برنامه ريزي شهري برداشته‌ايم، گفت: اگر برنامه ريزي‌ها دقيق باشد فوايد زيادي به همراه خواهد داشت چرا كه بدون برنامه نمي‌توان منابع مهم و بزرگ را به نحو صحيح مديريت كرد.

به گزارش خبرنگار ايمنا ، قدرت الله نوروزي صبح امروز-شنبه-11 آبان 98 در نخستين نشست «سالانه آمار و برنامه ريزي در مديريت شهري» كه با حضور شهردار اصفهان، مديركل برنامه و بودجه سازمان شهرداري ها رييس و اعضا شوراي اسلامي شهر و مديران و كارشناسان برگزار شد، اظهار كرد: براي نخستين بار در كشور اولين نشست سالانه آمار و برنامه ريزي در مديريت شهري به مناسبت روز ملي آمار و برنامه ريزي به همت شهرداري اصفهان برگزار شده تا با همفكري و هم انديشي همچنين ارائه نظرات كارشناسي در حوزه آمار و برنامه ريزي امكاني فراهم شود تا شهرداري‌ها در كلانشهرها و ساير شهرها بتوانند براساس واقعيات آماري و تدوين برنامه، راه درست را براي خدمت رساني بهتر به شهروندان انتخاب كنند.

وي ادامه داد: برنامه ريزي يك فرايند است و هركسي در زندگي روزمره و كاري خود بايد برنامه داشته باشد چراكه نبود برنامه مي‌تواند موجب بي نظمي و فاصله گرفتن از اهداف تعيين شده باشد.

شهردار اصفهان با بيان اينكه هر سازماني بخش زيادي از عمر خود را به گونه‌اي سپري مي‌كند كه با چند عنوان اصلي در مديريت شهري سروكار دارد كه برنامه ريزي اصلي‌ترين آن است، افزود: برنامه ريزي فرايندي مهم در مديريت شهري است و مي‌تواند مديران شهري را به اهداف شايسته خود برساند.

وي ادامه داد: امروز با ارائه نظرات، شهرداري اصفهان از فرصت ايجاد شده استفاده مي‌كند تا براي شهر به عنوان يكي از پيچيده‌ترين موضوعات برنامه درستي را تدوين كند.

نوروزي تأكيد كرد: شهر از مصنوعاتي شكل گرفته و دست بشر چنان مداخله دارد كه بايد باتوجه به موضوعات مختلف فرهنگي، قومي، اجتماعي و... برنامه‌اي تدوين شود تا بتواند خدمات بهتري به مردم ارائه كند و البته براي مديريت اين موجود پيچيده، چاره‌اي جز برنامه نداريم.

وي با بيان اينكه برنامه از پايه‌ها و مباني مختلف برخوردار است كه اصلي‌ترين پايه آن «آمار» است، تصريح كرد: آمار از رياضي فاصله گرفته و با احتمالات ما را به مسير درست هدايت مي‌كند و نقش كليدي در برنامه ريزي دارد.

گام‌هاي خوبي در راستاي برنامه ريزي شهري برداشته‌ايم

شهردار اصفهان با تأكيد بر اينكه امسال با طرح‌ها و برنامه‌هاي متعدد گام‌هاي خوبي در راستاي برنامه ريزي شهري برداشته‌ايم، گفت: اگر برنامه ريزي‌ها دقيق باشد فوايد زيادي به همراه خواهد داشت چرا كه بدون برنامه نمي‌توان منابع مهم و بزرگ را به نحو صحيح مديريت كرد.

وي تصريح كرد: بدون برنامه درست، نمي‌توان كيفيت خدمات را افزايش، هزينه ها را كاهش و از فرصت ها به نحو شايسته استفاده كرد و تهديدات را به موقع برطرف كرد.

نوروزي با بيان اينكه بدون برنامه ريزي برابري و عدالت براي دسترسي شهروندان به امكانات ميسر نخواهد بود، افزود: ايجاد تحول سازماني با برنامه ريزي امكان پذير است؛ اگر بخواهيم نظام آماري يكپارچه و دقيق داشته باشيم بايد تصوير مناسبي از جايگاه واقعي كه در آن قرار داريم و مسير و چشم اندازي كه مدنظر است را با برنامه صحيح رصد، پيگيري و تحقق پذير كنيم كه خوشبختانه حوزه برنامه ريزي شهرداري اصفهان تاكنون در اين مسير تلاش‌هاي خوبي انجام داده و توانسته همگرايي خوبي در شهرداري و سازمان‌هاي خدمت رسان ديگر مرتبط با امور شهري ايجاد كند.

وي با اشاره به تدوين برنامه‌هاي متعدد گفت: در حوزه برنامه ريزي، شهرداري اصفهان از گذشته برنامه‌هاي زيادي از جمله اصفهان22+ در سال 75، برنامه هاي 85، 90، 95 و 1400 را تدوين كرده و در حال حاضر نيز برنامه اصفهان 1405 با رويكرد سنجش پذيري و نتيجه محور بودن در حال تدوين است و مديريت شهري اصفهان برنامه خود را براساس سنجش پذيري تدوين كرده است.

شهردار اصفهان افزود: در اين راستا آمارنامه خوبي در شهرداري اصفهان تدوين شده كه براي يازدهمين سال متمادي امسال نيز آمارنامه شهر با همكاري 60 ارگان در چهار هزار و 200 عنوان اطلاعاتي تهيه شده است.

وي با اشاره به امضاء سند SDI شهري گفت: سند SDI كه دو هفته پيش بين شهرداري و ساير دستگاه‌هاي اصفهان امضاء شد، مي‌تواند به برنامه ريزي شهري، تبادل اطلاعات مكاني كمك كند، هزينه‌ها را براي سازمان‌ها كاهش دهد، اطلاعات مكاني جديدي توليد كرده و دسترس مردم به آنها را آسان كند.

نوروزي خاطرنشان كرد: نخستين نشست سالانه آمار و برنامه ريزي در مديريت شهري مي‌تواند سنگ بنايي براي تداوم برنامه ريزي دقيق مبتني بر آمار درست باشد و در اداره ارزان شهر، خدمت رساني بهتر به مردم، بهبود برنامه ريزي شهري و رسيدن به شهر زيست پذير موثر باشد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات