نیکزاد:  رشد اجرای مسکن مهر در گرو همکاری است

نیکزاد: رشد اجرای مسکن مهر در گرو همکاری است

www.BanaNews.irوزیر مسکن نقش مردم، مسوولین و دستگاههای مرتبط با اجرای مسکن مهر را موثر خواند و خاطرنشان کرد: رشد اجرای مسکن مهر در گرو همکاری و همیاری همه است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نیکزاد در مراسم بهره برداری از ۵ هزار واحد مسکن مهر گلستان در شهر گنبد کاوس، سیاست اصلی دولت را راه حل اصولی مسکن دانست و گفت: دولت‌های نهم و دهم با مساله بصورت انقلابی برخورد کرده و بدنبال رفع آن هستند.

وی ادامه داد: موضوع مسکن یک موضوع فرابخشی بوده و تاثیرات متقابل آن بر بخشهای دیگر انکار ناپذیر است.

نیکزاد به تاثیر مسکن بر فرهنگ، اشتغال، اقتصاد و خانواده اشاره و اظهار کرد: با آغاز اجرای طرح های مسکن مهر نوآوری‌های وسیعی دراین بخش رخ داده است.

وزیر مسکن و شهر سازی با اشاره به اینکه در ابتدای اجرای این طرح صنعتی سازی مسکن رقم ناچیزی بود، افزود: امروزه۳۰ درصد ساخت و سازها صنعتی است.

وی تحکیم بنیان خانواده ها را یکی دیگر از اهداف دولت خواند و یاد آور شد: تربیت نسل پاک و حفظ ایمان مردم در گرو داشتن مسکن مناسب است.

نیکزاد اضافه کرد: مسکن در زندگی روزمره از جایگاه والایی برخوردار است بطوریکه ۲۸ درصد تورم به موضوع مسکن بر می گردد.

به گزارش بنانیوز به نقل از ایسنا، این مقام مسوول، همچنین بر توسعه راههای کشور تاکید کرد و گفت: اقدامات خوبی در کشور انجام شده و برنامه های وسیعی نیز دردست اجراست.

سرپرست وزارت راه و ترابری به آغاز عملیات اجرایی راه آهن گرگان به اینچه برون اشاره کرد و افزود: ساخت این راه آهن یکی از دغدغه های بزرگ مسوولین استان گلستان و نیز یکی از خواسته های قدیمی مردم این استان است.

نیکزاد گفت: مقرر شده در کشور ۱۴هزار کیلومتر راه روستایی معادل ۴۸درصد راههای روستایی کشور امسال ساخته شود ، در حالی که میزان راههای ساخته شده در قبل از انقلاب تاکنون حدود ۵۲درصد راههای روستایی کشور است.

وی همچنین به تکمیل جاده سراسری در محور پارک ملی گلستان نیز اشاره و اظهار کرد: این جاده تاکنون ۸۵ درصد رشد فیزیکی داشته است که تلاش خواهد شد مابقی آن نیز امسال به اتمام برسد.

 

 

    نظرات