افزايش 52 درصدي درآمدهاي شهرداري اصفهان

افزايش 52 درصدي درآمدهاي شهرداري اصفهان

مدير امور درآمد شهرداري اصفهان گفت: درآمدهاي شهرداري اصفهان در هفت ماهه نخست سال‌جاري، نسبت به مدت مشابه سال قبل 52 درصد افزايش داشته است.

نادر آخوندي در گفت و گو با خبرنگار ايمنا با ابراز خرسندي از افزايش 52 درصدي درآمدهاي شهرداري اصفهان، اظهار كرد: از ابتدا تا پايان مهرماه سال‌جاري، با وصول 23 هزار ميليارد ريال، درصد تحقق درآمدهاي نقدي و غير نقدي شهرداري به ميزان 55 درصد رقم مصوب طبق زمان‌بندي رسيده است.

وي با بيان اينكه از كل درآمد هفت ماهه سال‌جاري مبلغ 17 هزار ميليارد ريال آن معادل 78 درصد نقد و 22 درصد آن به ارزش پنج هزار ميليارد ريال غيرنقد است، خاطرنشان كرد: درآمدهاي پايدار در هفت ماهه سال‌جاري، 39 درصد نسبت به درآمدهاي مصوب محقق شده به گونه‌اي كه تا كنون بيش از سه هزار ميليارد ريال وصول شده و اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل بيش از 62 درصد رشد داشته است.

مدير امور درآمد شهرداري اصفهان ادامه داد: در حال حاضر 59 درصد درآمدهاي ناپايدار شهرداري اصفهان وصول شده و با توجه به برنامه‌ريزي‌ها و سياست‌هاي نظام وصول درآمدها در دوره جديد مديريت شهري، حركت به سمت ايجاد درآمدهاي پايدار به عنوان يك سياست اساسي، مورد توجه قرار گرفته است.

وي با بيان اينكه درآمد پايدار درآمدهاي قابل دسترس و مطلوب است كه براي دستيابي به آن مي‌توان برنامه ريزي‌هاي اجرايي لازم را انجام داد، گفت: با توجه به تاكيد شهردار اصفهان در خصوص ارتقاي سهم درآمد هاي پايدار در اداره اين كلانشهر و ضرورت تامين درآمدهاي پايدار، تمهيداتي انديشيده شده تا سهم وصولي‌هاي اين نوع درآمد افزايش يابد.

آخوندي افزود: درآمدهاي پايدار از جمله عوارض نوسازي، كسب و پيشه و بهاي خدمات مديريت پسماند، مناسب‌ترين منابع درآمد شهرداري‌ها براي توسعه و عمران شهر و ارائه خدمات مطلوب‌تر است.

وي گفت: شهروندان با مشاركت در پرداخت بموقع عوارض در آباداني وعمران شهر خود سهيم مي شوند و مديريت شهري را  نيز در رسيدن به اين امر ياري مي‌كنند.

مدير امور درآمد شهرداري اصفهان با اشاره به نحوه محاسبه قبوض عوارض، تصريح كرد: ملاك محاسبه قبوض انبوه عوارض نوسازي، كسب و پيشه بر مبناي ماده 64 قانون ماليات هاي مستقيم پيشه است؛ همچنين بهاي خدمات پسماند بر مبناي مصوبه شوراي اسلامي شهر اصفهان محاسبه مي‌شود.

وي تاكيد كرد: قبوض عوارض شهرداري كه به تازگي در سطح شهر اصفهان توزيع شده مربوط به عوارض نوسازي، و عوارض كسب و پيشه است كه پرداخت قبوض ماهيت سالانه دارد، بدان معنا كه از اول تا آخر سال امكان پرداخت وجود دارد و مهلت پرداخت آن تا پايان اسفند ماه هرسال است.

آخوندي خاطرنشان كرد: شهرداري اصفهان جهت تسهيل پرداخت عوارض اقدام به توزيع فيش در سه مرحله در سال جاري كرده كه شهروندان خوش حساب در حوزه نوسازي از 10 درصد جايزه خوش حسابي برخوردار خواهند شد و در صورت بدحسابي و پرداخت نكردن تا پايان سال، جريمه 9 درصد شامل حال آنها مي شود.

وي با بيان اينكه مرحله نخست توزيع فيش عوارض در تيرماه سال جاري انجام شد، گفت: مرحله دوم توزيع قبوض در آبان‌ماه امسال انجام خواهد شد و مهلت پرداخت آن تا پايان آذرماه 98 در نظر گرفته شده است.

مدير امور درآمد شهرداري اصفهان اظهار كرد: آخرين مرحله توزيع قبوض عوارض در بهمن ماه سال جاري انجام مي‌شود كه مهلت پرداخت آن تا روز 29 اسفندماه 98 خواهد بود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات