همایش توسعه دهندگان پروژه‌های مسکن و ساختمان ایران

همایش توسعه دهندگان پروژه‌های مسکن و ساختمان ایران

نخستین همایش ملی «توسعه‌دهندگان پروژه‌های مسکن و ساختمان» ۱۱ تیر ماه در هتل المپیک به بررسی جایگاه و نقش صنعت ساختمان در سال جهاد اقتصادی خواهد پرداخت.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد محمدی ـ دبیر اطلاع‌رسانی همایش ملی توسعه‌دهندگان پروژه‌های مسکن و ساختمان ـ با بیان این‌که توجه به جایگاه ویژه و حساس مسکن در کشور برای همه مردم و مسوولان یک ضرورت است، گفت: طی سال‌های اخیر شاهد رشد چشمگیر ساخت و ساز در پروژه‌های مسکن کشور بودیم؛ به گونه‌ای که در قالب طرح مسکن مهر به صورت اجرایی صورت پذیرفت.

وی افزود: نیازی که ما امروز به آن احتیاج داریم برنامه‌هایی است که در سایر کشورها به سرعت اجرا می‌شود ولی متاسفانه در ایران کمتر به آن توجه شده است.

محمدی در ادامه به محورهای اصلی همایش اشاره و خاطرنشان کرد: بحث ایجاد اتاق فکر یکی از محورهای اصلی این همایش است که به آن خواهیم پرداخت؛ اتاق فکر به معنی یک پژوهشگاه علمی است که افراد صاحب‌ دانش، نظرات خود را می‌گویند و بیشتر جنبه خروجی برای تصمیم‌گیری کلان مدیران کشور دارد و لزوما از نظرات تصمیم‌سازی نمی‌شود.

وی همچنین بحث developing را از دیگر محورهای اصلی این همایش عنوان کرد و گفت: اصطلاح توسعه یافتگی و تحقیق و توسعه بدین معنی نیست که منحصر برای یک صنعت باشد؛ صنعت ساختمان از فرآیند بساز و بفروشی شروع شد بعد تبدیل به فرایند انبوه‌سازی و بعد تبدیل به developing شده است.

محمدی در پایان سخنان خود با بیان این‌که انبوه‌سازی تنها یک شغل نیست، اظهار کرد: انبوه‌سازی یک فرایندی است که به developing ختم می‌شود و در آن افرادی که دارای دانش هستند برنامه‌های اجرایی در ساخت و ساز را به مرحله توسعه‌یافتگی می‌رسانند.

در ادامه این نشست خبری، سعید ظریف ـ دبیر اجرایی همایش با بیان این‌که تشکل‌ها و صنوف مرتبط با صنعت ساختمان و مسکن نقش موثری در اقتصاد کشور دارند، گفت: کمبودی که ما در صنعت ساختمان با آن مواجه هستیم، شورای هم‌اندیشی اتاق فکر صنعت ساختمان است.

وی افزود:‌ در اولین گردهمایی بزرگ تشکل‌های صنفی و مهندسی صنعت ساختمان که شبکه اطلاع رسانی صنوف مسکن ایران (صما) روز ۱۱ تیر ماه آن را برگزار می‌کند، اعضای بیش از ۳۰ تشکل صنفی و مهندسی صنعت ساختمان کشور حضور می‌یابند.

ظریف در ادامه محورهای این همایش را این گونه عنوان کرد: ایجاد شورای هم‌اندیشی اتاق فکر صنعت ساختمان، نقش و جایگاه صنعتی‌سازی در صنعت ساختمان، نقش و تعامل شرکت‌های پیمانکاری و انبوه‌سازان با محوریت مسکن مهر با هدف ایجاد همبستگی بیشتر و یکپارچگی بخش خصوصی.

به گزارش بنانیوز، مدیر شبکه اطلاع‌رسانی صنوف مسکن و ساختمان همچنین از برگزاری پنج کارگاه تخصصی در این همایش خبر داد و عنوان کرد: موضوعات دلایل اجرا نشدن بخشی از مقررات ملی در صنعت ساختمان، مسکن مهر، بافت‌های فرسوده و چالش‌های پیش رو از نگاه بخش خصوصی، ایجاد تفکر صنعتی‌سازی، جایگاه deverloping در صنعت ساختمان ارزیابی می‌شود.

ظریف در پایان با بیان این‌که برای نخستین بار در کشور از تعداد پنج نفر از خبرنگارانی که در سا‌ل‌های ۸۹ و ۹۰ بهترین و بیشترین حجم خبر و گزارش را داشته‌اند، در این همایش قدردانی خواهد شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین صنوفی که در بخش صنعت ساختمان ایران سال‌هاست تلاش و کوشش دارند، ولی هنوز به حق خود نرسیده‌اند، خبرنگاران حوزه صنعت ساختمان هستند.

 

    نظرات