اجرای تئاترهای بخش صحنه‌ای جشنواره پانزدهم در چند سالن‌ سطح شهر

اجرای تئاترهای بخش صحنه‌ای جشنواره پانزدهم در چند سالن‌ سطح شهر

دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان با اشاره به سیاست توزیع تئاتر بین شهروندان در طول این جشنواره گفت: از آن جا که تئاتر هنری مردمی است تصمیم بر آن شد تا تنها به سالن‌های مرکز جشنواره برای اجرای نمایش‌های صحنه‌ای اکتفا نشود.

خیام وقار با بیان این که بیننده تئاتر تنها نباید قشر خاصی و ساکنین نزدیک به ستاد اصلی جشنواره باشند یادآور شد: نمایش‌های بخش صحنه‌ای پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر علاوه بر سالن های مرکز جشنواره در فرهنگ سرای مهر، در چند سالن دیگر موجود در سطح شهر نیز در معرض دید تماشاگران قرار می گیرند.

وی با اشاره به ارسال در مجموع 411 اثر نمایشی در بخش‌های مختلف از سراسر کشور و همه استان‌ها به دبیرخانه جشنواره تصریح کرد: در نهایت و با نظر کمیته انتخاب آثار، 18 نمایش در بخش مسابقه صحنه،۱۰ نمایش خیابانی، پنج اثر نمایشنامه‌خوانی،سه اثر بخش محیطی،6 اثر بخش مهمان و 6 اثر جنبی برای اجرا در جشنواره گزینش شد که نتایج بررسی آثار تا ۲۵ آبان‌ماه به شورای نظارت و بررسی متون اداره فرهنگ و ارشاد کاشان برای ارزیابی نهایی اعلام خواهد شد.

دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان همچنین از استان‌های تهران، اصفهان، کرمانشاه، مرکزی، گیلان و خوزستان به ترتیب به عنوان استان‌های پیشرو در استقبال از جشنواره پانزدهم نام برد و افزود: در این زمینه نکته نخست آن که از سوی همه استان‌ها به دبیرخانه جشنواره اثر ارسال شده است و دوم آن که اگر محدودیت پذیرش آثار صحنه‌ای به شرط اجرای قبلی وجود نداشت، در این جشنواره شاید تعداد کل آثار ارسالی از مرز 500 اثر هم عبور می‌کرد.

گفتنی است، پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان به کوشش سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان و با همکاری مرکز هنرهای نمایشی از 21 تا 28 آذر ماه در کاشان برگزار می‌شود.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات