چهار محور مهم در برنامه ريزي استراتژيك براي نتيجه گيري در صادرات

چهار محور مهم در برنامه ريزي استراتژيك براي نتيجه گيري در صادرات

به گزارش پايگاه خبري توانير، همايون حائري در مراسم اختتاميه نوزدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت برق ايران با بيان اين مطلب افزود: بايد چهار موضوع را در قالب برنامه ريزي استراتژيك براي اخذ نتيجه بهتر در صادرات مد نظر قرار داد. موضوع نخست هم افزايي شركت ها و بنگاه هاي فعال از نگاه مديريت و نيز از نگاه فني است. بايد توجه داشت در نگاه مديريتي رقابت منفي وجود نداشته باشد، زيرا نه تنها به كسي كه رقابت منفي مي كند آسيب مي رساند، بلكه به صادرات كشور ضربه وارد مي كند. همچنين در نگاه فني نيز بايد محصولات را با كمك چند سازنده به يك محصول نهايي تبديل كنيم كه ارزش افزوده داشته باشد.
حائري ادامه داد: دومين مورد نوآوري و ارتقاي تكنولوژي است كه اين موضوع كليد موفقيت صادرات در دنيا محسوب مي شود. در اين بين سومين مسئله مطالعه بازارهاي هدف است و بايد كشورهاي هدف صادرات مورد مطالعه قرار بگيرند؛ چرا كه هر كشور شرايط خاص خود را دارد. همچنين مورد چهارم نيز تدوين نقشه راه در اين زمينه است.
وي در ادامه با اشاره به برگزاري نوزدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت برق ايران، گفت: در اين نمايشگاه حدود 500 شركت داخلي و خارجي حضور داشتند و ميزان حضور شركت هاي دانش بنيان نيز در اين دوره چهار برابر شده بود. امسال اتفاق جديدي در صادرات رخ داده و آن اين است كه صادرات تكنولوژي هاي پيشرفته نيز رخ داده است.
حائري با تاكيد بر اينكه نوزدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت برق ايران در نوع خود بي نظير بوده است، عنوان كرد: حضور وزراي كشورهاي ارمنستان و سوريه، برگزاري هفت نشست تخصصي و اتفاقات خوب ديگري نظير سنكرون سازي شبكه هاي برق ايران و عراق در حاشيه نمايشگاه باعث شده است تا اين رويداد بين المللي با موفقيت سپري شده و براي بيستمين دوره نمايشگاه آماده شويم.

لینک اصل خبر در سایت سایت خبری شرکت توانیر

    منبع خبر

    سایت خبری شرکت توانیر

    سایت خبری روابط عمومی شرکت توانیر

      نظرات