برنامه‌های دولت برای توسعه حمل و نقل هوایی در استان‌های کشور

برنامه‌های دولت برای توسعه حمل و نقل هوایی در استان‌های کشور

www.BanaNews.irسرپرست وزارت راه و ترابری گفت: برای افزایش و توسعه حمل و نقل هوایی نیازمند تأسیس فرودگاه‌های جدید در شهرهای مختلف کشور هستیم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، علی نیکزاد اظهار داشت: توسعه حمل و نقل هوایی در سایر استان‌های کشور به عنوان یکی از نیازهای اساسی محسوب می‌شود، بنابراین یکی از برنامه‌های ما افزایش و توسعه حمل و نقل هوایی است.

وی با اشاره به وضعیت سودهی فرودگاه‌های کشور افزود: فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، مهرآباد و شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس در بین فرودگاه‌های کشور سودده هستند و بقیه فرودگاه‌ها ضررده هستند اما این را باید در نظر داشت که الفبای توسعه، حمل و نقل است و ما نمی‌توانیم در سایر استان‌های کشور به دلیل ضرردهی فرودگاه‌ها، حمل و نقل هوایی نداشته باشیم.

سرپرست وزارت راه و ترابری تأکید کرد: نداشتن حمل و نقل هوایی در سایر استان‌های کشور به معنای نیامدن سرمایه‌گذاران، کارخانه‌داران، تولیدکنندگان، استادان، نخبگان و غیره به شهرهاست، بنابراین یکی از برنامه‌های ما این است که بتوانیم حمل و نقل هوایی را افزایش و توسعه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: دو برابر آنچه ‌پرواز در کشور صورت می‌گیرد، توان ارائه خدمات فنی از لحاظ فرودگاهی و شرکت هواپیمایی کشوری وجود دارد، بنابراین برای توسعه حمل و نقل نیازمند تأسیس فرودگاه‌های جدید در شهرهای مختلف هستیم تا این فرودگاه‌ها بتوانند در ایجاد رونق تجاری، اقتصادی، فرهنگی، علمی و غیره به شهرها نقش مهمی ایفا کنند.

 

 

    نظرات